بانک ایران زمین پیشگام تحولات نوین بانکی و خدماتی

نظام بانکی یکی از شاخصه‌ها و مولفه‌های عصر حاضر است که زندگی یکایک افراد جامعه را نیز تحت الشعاع قرار داده است و عملا کمتر کسی را می‌توان یافت که با این ساختار و چرخ اقتصادی ارتباط نداشته باشد. بر همین اساس چه مردم عادی به عنوان سپرده گذار خرد و چه فعالان اقتصادی و تجاری همواره به دنبال برخوردار شدن از ظرفیت‌ها، امکانات و خدمات رسانی بانک‌هایی هستند که بیشترین نفع با صرف کمترین هزینه و وقت را برای آنها به همراه داشته باشد.

0

اقتصاد خودرو-نظام بانکی یکی از شاخصه‌ها و مولفه‌های عصر حاضر است که زندگی یکایک افراد جامعه را نیز تحت الشعاع قرار داده است و عملا کمتر کسی را می‌توان یافت که با این ساختار و چرخ اقتصادی ارتباط نداشته باشد. بر همین اساس چه مردم عادی به عنوان سپرده گذار خرد و چه فعالان اقتصادی و تجاری همواره به دنبال برخوردار شدن از ظرفیت‌ها، امکانات و خدمات رسانی بانک‌هایی هستند که بیشترین نفع با صرف کمترین هزینه و وقت را برای آنها به همراه داشته باشد. هر چند که امروزه تمامی بانک‌ها برای جلب رضایت و کسب مشتریان بیشتر به توسعه خدمات دهی روی آورده اند اما برخی از آنها در این روند پیشرو بوده و توانسته اند نقش آفرینی موثرتر در این زمینه داشته باشند. بانک ایران زمین با بهره گیری از تجربیات گذشته و دانش و فن آوری روز و نیز نگاه مردم محورانه توانسته نقشی قابل توجه در این عرصه ایفا نماید.بانکداری مدرن از جمله مباحثی است که بانک ایران زمین طی سال های اخیر با تامین زیرساختهای لازم، خدمات مختلفی را در این حوزه به مشتریان ارائه و سعی کرده با پیاده سازی تجربه مشتری گامی مهم در جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان بردارد. نخستین گام بانک ایران زمین در تحقق این مهم، رویکرد به جذب افراد متخصص و کارکنانی متعهد و مردم دار است که در کنار اشراف کامل به نظام و خدمات بانکی، ارتباطی مثبت و صمیمانه با مشتریان داشته که خود بیانگر توجه همزمان مدیران بانک ایران زمین به دو مقوله تخصص و مشتری مداری می‌باشد.

 

در حال حاضر بانک ایران زمین تمامی اجزای یک اکوسیستم از جمله پلتفرم، زیرساخت، کسب و کار دیجیتال، زیرساخت داده، باشگاه مشتریان و مرکز تماس دیجیتال را فراهم کرده است. به ثمر رسیدن تمامی پشتیبانی های انجام شده باعث ایجاد یک تیم متخصص که به دانش روز متکی هستند، شده است که در چارچوب نظام بانکی کشور تحولی بسیار بزرگ است.

در همین حال  با گسترش ابعاد دیجیتال زندگی و کسب و کارها، این مسئله هم در ایران به صورت جدی دنبال شد. قاعدتا به دنبال گسترش دیجیتالی شدن بانکداری، کم کم نرم افزارهای مختلف برای ارائه خدمات بانکی، جایگزین مراجعه‌های حضوری می‌شوند.در مجموع نرم افزارهای بانکی شرایط را برای دیجیتالی شدن بانکداری به شدت تسهیل می‌کنند. نرم افزارهای بانکی بدون هیچ بروکراسی اداری و رفت و آمدهای متعدد، باعث ارتباط راحت مشتریان با سیستم مرکزی می‌شوند. البته مسئله امنیت اطلاعات کاربران در فضای اینترنتی و موارد این چنینی برای نرم افزارهای بانکی در دسترس مردم بسیار حائز اهمیت است.

اینترنت بانک ایران زمین، یکی از سیستم‌های مدرن آن به حساب می‌آید. مشتریان بانک ایران زمین در هر موقعیتی از طریق اینترنت امکان استفاده از کلیه خدمات بانکی مورد نیاز را دارند. در واقع با استفاده از این خدمت مشتریان بانک را به خانه خود آورده و یک «شعبه خانگی» برای خود ایجاد می‌کنند.با این سیستم کاربران حقیقی بانک ایران زمین امکان استفاده از خدمات انتقال وجه، روز شمار مالی، مدیریت تسهیلات، گزارش گیری، سپرده در یک نگاه، دریافت مشخصات سپرده و… را دارند. این سیستم به کاربران حقوقی هم خدمات ارائه می‌دهد. تنظیم و دسترسی سریع به شماره سپرده‌های دلخواه، دریافت موجودی و صورتحساب در صفحه خانه، دریافت مشخصات سپرده، مدیریت چک، روز شمار مالی و سپرده در یک نگاه خدمات اینترنت بانک ایران زمین به مشتریان حقوقی است.دیگر نرم افزار بانک ایران زمین همراه بانک آن است. این نرم افزار هم علاوه بر خدمات پرداخت و انتقال وجه، خدمات چک، تسهیلات، امکان مشاهده شعب بانک بر روی نقشه، تاریخچه و گزارش تراکنش‌ها و استفاده از ماشین حساب بانکی را به کاربران ارائه می‌دهد.بانک ایران زمین به منظور ارائه خدمات امن بانکداری مجازی به مشتریان خود، نرم افزاری به نام «رمزساز ایران زمین» را هم ایجاد کرده و در اختیار متقاضیان قرار داده است. نرم افزار رمزساز ایران زمین یک برنامه تولید رمز به منظور افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیرمالی در سامانه اینترنت بانک و همچنین تراکنش‌های کارتی بانک ایران زمین است. این نرم افزار روی گوشی‌های همراه با سیستم عامل اندروید و iOS قابلیت استفاده دارد.رمزساز مزایای زیادی برای مشتریان بانک ایران زمین دارد، از جمله اینکه دیگر لازم نیست متقاضیان این نرم افزار هزینه‌ای پرداخت کنند. عدم نیاز به اینترنت در زمان تولید رمز، جلوگیری از افشای رمز اول و دوم کارت و سوء استفاده‌های احتمالی و همچنین افزایش امنیت در تراکنش‌های مالی و غیرمالی از جمله مزایای استفاده از این نرم افزار محسوب می‌شود. حتی برای دریافت رمزساز بانک ایران زمین، مشتریان نیاز به مراجعه حضوری به شعب این بانک را ندارند و از طریق پیامکی نسخه آیفون یا اندروید نرم افزار به آن‌ها ارسال می‌شود.

 

بانک ایران زمین از جمله مجموعه‌هایی است که علاوه بر تلاش برای به کارگیری نرم افزارهای مختلف، حفظ امنیت اطلاعات کاربران را هم مدنظر قرار می‌دهد. هر چند که در نرم افزارهای خود تا حد امکان به این مهم توجه داشته ولی باز هم به منظور ارتقا امنیت کاربران و جلوگیری از سو استفاده‌های مالی روش‌های دیگری هم دارد.یکی از این روش‌ها راه اندازی سرویس «بلیت امنیتی» است. این بانک به منظور افزایش امنیت کاربران سامانه‌های همراه بانک و بانکداری الکترونیک خود و همچنین برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از سپرده‌های مشتریان این سرویس را راه اندازی کرد.

نکته دیگر در عرصه خدمت رسانی بانک ایران زمین آنکه این بانک با رعایت مقررات و ضوابط مربوط به بانکداری اسلامی، در صورت تجهیز منابع مالی خود برای رفع نیاز نقدینگی و نیز کمک به رشد اقتصادی در جامعه، انواع تسهیلات اعم از وام‌ها و عقود اسلامی را ارائه می‌دهد.بانک ایران زمین در راستای ایجاد و استمرار روابط در عرضه خدمات به اقشار مختلف جامعه، و همچنین با هدف، جذب و تمرکز گردش مالی منابع گروه‌های درمانی و ارائه خدمات مالی به آن‌‌ها، در قالب طرح سلامت به مراکز درمانی، بهداشتی و پزشکی بخش خصوصی تسهیلات ویژه اعطا می‌کند. همچنین این مجموعه به افراد حقیقی و حقوقی که بتوانند در اجرای پروژه یا معامله‌ای خاص با بانک مشارکت کنند، در صورت ارائه مدارک مورد نیاز و داشتن شرایط تسهیلات مشارکت مدنی را اعطا کرده و آن‌ها را طرف معامله قرار می‌دهد. همچنین بانک ایران زمین به موجب ضمانت نامه، اشخاص حقیقی و حقوقی را در رابطه با انجام تکالیف و تعهدات موضوع قرارداد، به میزان مندرج در ضمانت نامه، ضمانت می‌کند که در صورت عدم انجام به موقع تعهدات، بانک مبلغ مذکور را به ذینفع پرداخت کند.

بانک ایران زمین در راستای رفع نیازهای واحدهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی برای تهیه مواد اولیه، لوازم یدکی، ابزار کار، ماشین آلات، تأسیسات، زمین و نیازهای خانواده‌ها برای تهیه کالاهای بادوام و مصرفی و خدمات، با درخواست متقاضی، این اموال و خدمات را تهیه می‌کند و به شکل نسیه به متقاضی واگذارمی‌کند.

نکته قابل توجه در حوزه خدمات نوین بانکی از سوی این بانک، نگاه ویژه به دو مقوله وام ازدواج و فرزند آوری است چنانکه آمارهای بانک مرکزی از افزایش 365 درصدی پرداخت وام ازدواج و رشد 347 درصدی اعطای تسهیلات فرزندآوری توسط بانک ایران زمین حکایت دارد. بانک ایران زمین وضعیت متفاوتی با دیگر بانک‌ها داشته است. طوری که آمار پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری توسط بانک ایران زمین در سال 1402 رشدی قابل توجه را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده است.

به هر تقدیر آنچه در فرآیند خدمات رسانی بانک ایران زمین مشاهده می‌شود آن است که این بانک از یک سو در چارچوب قوانین و شاخصه‌های بانک داری اسلامی فعالیتی سراسری داشته و از سوی دیگر با تکیه بر دو اصل به روزرسانی خدمات و مشتری مداری برآن بوده تا بیشترین و بهترین خدمات را به مشتریان ارائه نماید که آمارهای منتشره در باب وام‌ها و تسهیلات پرداختی از جمله در وام ازدواج و فرزند آوری که بسیاری از بانک‌ها کارکرد ضیعفی در این زمینه‌ها داشته اند گواهی بر این مهم است.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=44686

منبع اقتصادخودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.