برگزاری نشست مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با حضور اصحاب رسانه

محمد صوفی با اشاره به آنکه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از قدیمی ترین سازمان های فعال در حوزه گردشگری است، گفت: حدود 90 سال از عمر تاسیس این مجموعه میگذرد. بخصوص در حوزه گردشگرانی که قصد دارند به صورت زمینی سفر کنند، خدمات ارائه می دهیم.

0

 اقتصادخودرو-مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ادامه داد: به عنوان نماینده کشور در برخی تشکل های بین المللی عضویت داریم . یکی از این نهادها FIA و FIVA است. همچنین عضو UNWTO هستیم و عضو شورای جهانی گمرک هستیم. یکی از حوزه های فعالیت ما صدور اسناد و مدارک بین المللی است. پلاک، گواهینامه و کارنه بین المللی اتومبیل را صادر می کنیم. حتی، به صورت آنلاین نیز این خدمات را ارائه می دهیم و نسبت به سال گذشته با 50 درصد رشد در حوزه صدور این مدارک روبرو بودیم.

او از برچسب دیجیتالی خبر داد که امکان رهگیری پلاک ثبت شده را در سراسر کشور ایجاد می کند . این امکان از سال 1402 ایجاد خواهد شد. همچنین، استفاده از کمپرها و کاروانها سهولت یافته و خودروسازان به تولید بیشتر کمپر علاقمند شدند. ساماندهی و نظارت بر سافاری نیز انجام شد.

صوفی خاطرنشان کرد: در بهار 1402 پیش بینی کردیم که 3 رالی بین المللی را برگزار کنیم. تهران تا آکروپلیس، رالی کشورهای حوزه خلیج فارس و خزر، رالی نوروز که تاجیکستان تا تهران و بالعکس است و از پیشرفت ها و توسعه ایران بازدید می کنند، از این دست رالی ها هستند.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: با فعالیت های انجام شده، این امکان ایجاد شد که در کمتر از 5 دقیقه امداد خوردو به محلی که درخواست کمک کرده، می رسد.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه های گردشگری بین المللی گفت: نمایشگاه گردشگری فیتور در اسپانیا را برگزار کردیم و نمایشگاه MITT مسکو پیش روست و آژانس داران اعزام می شوند.

صوفی درخصوص توصیه FIA جهت عدم همکاری اعضا با روسیه گفت: از آنجا که توصیه است، در فعالیت های ما مشکلی ایجاد نمی کند.

صوفی در پاسخ به سوال خبرنگار درخصوص دستاوردهای حضور ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری و آنچه در MITT در انتظار آژانس داران است، گفت: در MITT دو سالن فعال هست و ما 240 متر زمین داریم که 13 آژانس شرکت کردند. در این نمایشگاه، فعالیت هایی برای مقابله ایران هراسی و ایجاد ایران دوستی انجام می شود. فضای شروع را ایجاد کردیم که مانیتور با تعدادی صندلی هست که تصاویری از ایران را نشان می دهد و توراپراتورها ایران را توضیح می دهند. مذاکرات B2B خواهیم داشت. شب ایرانی برگزار می شود. مهمترین دستاورد ما جذب گردشگران روس خواهد بود.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر آنکه کرونا و اتفاقات اخیر سبب خسارت و آسیب به فعالان گردشگری شد. از این رو مشکلات مالی بوجود آمده امکان حضور آژانس داران در نمایشگاه های بین المللی گردشگری را کاهش داد. از این رو شاهد حضور تعداد خاصی از آژانس داران در نمایشگاه گردشگری هستیم. آیا این امر انحصار ایجاد کرده، گفت: با توجه به مشکلات موجود و خسارت وارده به بخش گردشگری درصدد ارائه سوبسید 70 درصدی در نمایشگاه اسپانیا و بیش از 90 درصد سوبسید در نمایشگاه مسکو برآمدیم. فراخوان اعلام می کنیم و هر تعداد مراجعه کننده درخواست دهد؛ آمادگی حضور خواهیم داشت. در نمایشگاه ترکیه، تاپریزا و…نیز امکان حضور تمام درخواست کنندگان و استفاده از سوبسید فراهم است و انحصاری وجود ندارد.

او همچنین در خصوص مرزهایی که امکان تردد خودرو شخصی و موتورسیکلت در آنها وجود دارد، گفت: هیچ یک از مرزهایی که باز هستند، مشکلی برای ورود و خروج ندارند. برای صدور 3 مدرک مورد نیاز نیز مبلغی حدود 1300000 تومان دریافت می شود. ترکمنستان قول داده که امکان تردد خودروهای شخصی را در مرز خود فراهم کند و اوایل سال آینده محقق خواهد شد.

صوفی درخصوص چرایی عدم حضور ایران در نمایشگاه گردشگری آلمان گفت: سیاست ما به عنوان مجری بود که در این نمایشگاه شرکت نکنیم. امیدواریم در سالهای آتی در نمایشگاه های بیشتری شرکت کنیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=36876

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.