بهترین ماشین سال ۲۰۲۳ جهان معرفی شد

هیوندای آیونیک ۶ با رای صد خبرنگار ان خودرو از ۳۲ کشور به عنوان بهترین ماشین سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. آیونیک ۶ برای کسب این عنوان با کیا نیرو و ب‌ام‌و X۱ رقابت می‌کرد که به ترتیب دوم و سوم شدند.

0

اقتصادخودرو-رقابت بهترین ماشین سال جهان از سال ۲۰۰۳ برگزار می‌شود و داوران ماشین‌ها را در هفت بخش از جمله بهترین ماشین‌های لوکس، الکتریکی، شهری و اسپرت انتخاب می‌کنند. برای حضور در این رقابت باید حداقل ده هزار دستگاه از ماشین تولید شده باشد و این ماشین در دو بازار اصلی خودرو در دو قاره فروخته شود. برندگان این جایزه همزمان با نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام می‌شوند.

امسال هیوندای آیونیک ۶ علاوه بر جایزه بهترین ماشین سال، جایزه بهترین طراحی و بهترین ماشین الکتریکی را هم برد. این ماشین در بخش طراحی با لوسید ایر و رنج‌روور و در بخش ماشین الکتریکی با لوسید ایر و ب‌ام‌و رقابت کرد.

اقتصادخودرو

لوسید ایر یکی از محبوب‌ترین ماشین‌ها در رای‌گیری امسال بود و در کنار هیوندای آیونیک ۶ در بخش‌های زیادی نامزد دریافت جایزه شد. اولین محصول لوسید موتورز، خودروساز آمریکایی، رای بیشتری از جنسیس G۹۰ و ب‌ام‌و سری ۷ گرفت و بهترین ماشین لوکس سال شد.

در بخش بهترین ماشین اسپرت، کیا EV۶، نیسان Z، و تویوتا GR کرولا سه ماشینی بودند که با شکست ب‌ام‌و M۴ و پورشه ۹۱۱ به مرحله پایانی رای‌گیری رسیدند. در نهایت کیا بیشترین رای را از داوران گرفت و به عنوان بهترین ماشین اسپرت سال معرفی شد.

اقتصادخودرو
اقتصادخودرو

سیتروئن تنها برنده اروپایی در رقابت امسال بود. این کارخانه یک مدل از C۳ برای بازار هند، آسیا و آمریکای جنوبی طراحی کرده که در برزیل و هند تولید می‌شود و با مدل C۳ که در اروپا فروخته می‌شود کاملا متفاوت است.

این ماشین در بخش بهترین ماشین شهری دو رقیب داشت؛ اورا فانکی، که یک ماشین الکتریکی چینی است و فولکس‌واگن نیووس که برای بازار آمریکای جنوبی ساخته شده است.

هیوندای پارسال هم با مدل آیونیک ۵ جایزه بهترین ماشین، بهترین طراحی و بهترین ماشین الکتریکی سال را از آن خود کرده بود.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=37400

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.