به روزرسانی استاندارد‌ها پیش نیاز افزایش کیفیت خودرو

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی گفت: زمان تدوین برخی استاندارد‌ها در کشور، منقضی شده که با به روزرسانی آنها، کیفیت خودرو هم افزایش خواهد یافت.

0

اقتصادخودرو-آقای محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه تدوین استاندارد بسیاری از قطعات در دنیا به روز شده گفت: سازمان ملی استاندارد باید تلاش ویژه‌ای برای به روز رسانی و بهبود استاندارد‌ها داشته باشد که تا کنون این اتفاق در ایران نیفتاده است.
­
وی با اشاره به اینکه دو دسته استاندارد برای قطعات خودرو داریم، افزود: استاندارد ملی و استاندارد کارخانه‌ای دو دسته استانداردی هستند که برای تضمین قطعات خودرو داریم، اما بهترین نوع استاندارد، کارخانه‌ای است یعنی بالاترین حد استاندارد را دارا است و استاندارد ملی در رتبه بعدی قرار دارد.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه تشریح کرد: برای تمام قطعات خودرو در کشور، استاندارد ملی را تعریف نکرده ایم، اما تمام قطعات، استاندارد کارخانه‌ای را دارا هستند بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که استاندارد ملی تعریف نشده از همان استاندارد کارخانه‌ای استفاده شود تا بتوان کنترل‌ها را اعمال کرد.

نجفی منش در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه کدام استاندارد می‌تواند تضمین کننده ایمنی خودرو باشد، گفت: استاندارد‌های اجباری با مسائل ایمنی سر و کار دارد و وظیفه دولت این است که آن‌ها را تحت کنترل داشته باشد به طور مثال لنت ترمز جزو فهرست استاندارد اجباری است. البته قطعاتی که جنبه ایمنی ندارد، در فهرست تشویقی است؛ در هر حال کارخانه تولیدی باید استاندارد روی قطعات را رعایت کرده و حتی کالایی را که به دست مردم می‌رساند، ضمانت دار باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=27576

منبع صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.