تولید اولین خودروهای «تیارا» شرکت مکث موتور آغاز شد

شرکت مکث موتور دو ماه پس از رونمایی کراس‌اوور تیارا با حضور مسئولان دولتی، مدیران مکث موتور و مدیران گروه ماموت خودرو، ظهر امروز طی مراسمی تولید نخستین خودروهای تیارا را اعلام کرد.

0

اقتصادخودرو-در این مراسم دکتر یوسفی‌مقدم قائم مقام تولید ماموت خودرو با تاکید بر نگاه پیشرو در تولید گفت: از حدود ۶ سال قبل که درصدد ایجاد خطوط تولید خودروهای سواری بودیم تصمیم بر استفاده از به‌روزترین تجهیزات و دانش تولید گرفتیم و امروز خط تولید تیارا با افتخار از تجهیزاتی بهره می‌برد که در بزرگ‌ترین خودروسازی‌های دنیا استفاده می‌شود.

وی افزود: تجهیز خط تولید تیارا با تجهیزات مدرن اروپایی با همکاری وزارت صمت محقق شد.

در ادامه نیز مهندس وطن‌خواه مدیرعامل مکث موتور ضمن قدردانی از سرمایه‌های انسانی مکث موتور و گروه ماموت خودرو اظهار داشت: پس تولید و عرضه پیکاپ موفق کلوت، در زمانی کمتر از ۸ ماه، امروز تولید محصولی دیگر محقق شد.

 

تولید اولین خودروهای «تیارا» شرکت مکث موتور آغاز شد

 

وطن‌خواه خودروی تیارا را یک کراس‌اوور شهری معرفی کرد و افزود: تیارا با ظرفیت ۷ سرنشین علاوه‌بر اینکه یک کراس‌اوور خانوادگی محسوب می‌شود، به‌خاطر طراحی زیبای بدنه و کابین راحت برای تمامی سنین و مصارف مناسب است.

وی ادامه داد: درب‌های عقب این خودرو در مقایسه با رقبای خود کشیده‌تر است و سرنشینان ردیف سوم به‌راحتی می‌توانند سوار و پیاده شوند.

مدیرعامل مکث موتور با اشاره به امکانات خودرو گفت: تیارا دارای دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، ایموبلایزر موتور، سقف شیشه‌ای پاناروما، مانیتور ۱۰/۲۵ اینچی، ملاستر تمام دیجیتال ۱۲/۳ اینچی،  آینه‌های گرم‌کن‌دار، تهویه تمام اتوماتیک با دریچه‌های عقب، سنسور نور و سیستم تشخیص محل پارک خودرو است.

وی افزود: تیارا همچنین به سیستم کنترل پایداریESP، سیستم کمکی ترمز ABS + EBD + BA، ترمز پارک برقی EPB، اتوهلد و سیستم نمایش تصویری نقطه کور مجهز است.

لازم به ذکر است مکث موتور تیارا دارای پیشرانه 5/1 لیتری توربو است که ۱۵۵ اسب بخار توان و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

در ادامه مراسم با حضور مقامات و مسئولان دولتی و مدیران شرکت‌های مکث موتور و ماموت خودرو نخستین خودروهای تیارا از خط تولید خارج شدند و به‌صورت نمادین مراسم امضا بر روی درب موتور نخستین خودروی تولید شده انجام شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=26067

توسط فرامرز عبدالهی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.