تولید بیش از 8 میلیون و 300 هزار آنتی‌بیوتیک در دو شرکت از زیرمجموعه‌های دارویی تأمین‌اجتماعی

در هفت ماه ابتدای سال و با رشد 8 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل؛

دو شرکت از زیرمجموعه‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تأمین و از آنتی‌بیوتیک‌سازان بزرگ کشور، در هفت ماهه نخست سال جاری حدود 8 میلیون و 620 هزار عدد سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک، تولید و جهت توزیع در میان داروخانه‌‍‌ها به شرکت‌‌های پخش‌ دارویی تحویل داده‌اند.

0

به گزارش اقتصادخودرو، این در حالی است که سوسپانسیون تحویلی این شرکت‌ها به شرکت‌های پخش‌ در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و 600 هزار عدد بوده است که میزان تولید در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی حدود 8 برابری را نشان می‌دهد.

آمارهای عملکردی بخش تولید داروی کشور حاکی از آن است که شرکت کارخانجات داروپخش که از شرکت‌های بزرگ دارویی کشور و متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی است، نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد در تولید دارو داشته است و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و افتتاح یک خط تولید جدید و پیشرفته سرم در این شرکت، ظرفیت تولید سرم این شرکت از تولید ماهانه ۳ میلیون واحد سرُم به به ۶ میلیون سرم در هر ماه رسیده است.
دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز پنجشنبه هفته گذشته (نوزده آبان) در بازدید از داروپخش، با بیان این که شرکت کارخانجات داروپخش یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دارو و سرم در کشور است، گفت: شرکت کارخانجات داروپخش در حال حاضر 7 قلم از انواع سرم‌ها را تولید می‌کند و خط جدید سرم این شرکت از تکنولوژی بسیار پیشرفته و کیفیت مطلوبی برخوردار است.
گفتنی است در شرکت‌های دارویی زیرمجموعه هلدینگ دارویی تأمین‌اجتماعی، تدابیر لازم برای تأمین مواد اولیه و تولید انواع داروهای مورد نیاز کشور به‌ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم اتخاذ شده و این هلدینگ، همگام با نظام سلامت کشور، در حوزه دارویی تلاشی مضاعف برای مدیریت بازار و پیشگیری از کمبودهای احتمالی داشته و دارد.

 

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=31784

منبع اقتصادخودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.