تولید قطعات دانش بنیان صنعت خودرو یکی از صنایع محرک در کشور است

یک تولیدکننده و فعال بازار لوازم یدکی با تاکید بر ضرورت ورود به لبه‌های تکنولوژی برای تولید دانش بنیان در صنعت قطعات خودرویی گفت: صنعت خودرو و قطعات مرتبط با خودرو یکی از صنایع محرک در کشور است و اگر تمرکز برای تولید بهینه ایجاد شود، کمک کننده خواهد بود.

0

اقتصاد خودرو- یک تولیدکننده و فعال بازار لوازم یدکی با تاکید بر ضرورت ورود به لبه‌های تکنولوژی برای تولید دانش بنیان در صنعت قطعات خودرویی گفت: صنعت خودرو و قطعات مرتبط با خودرو یکی از صنایع محرک در کشور است و اگر تمرکز برای تولید بهینه ایجاد شود، کمک کننده خواهد بود.

نوید حبیبی با اشاره به اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری می‌بایست در جهت تحقق شعار سال حرکت کرد نه اینکه صرفا سربرگ‌ها مزین به شعار سال شود، اظهار داشت: صنعت خودرو و قطعات مرتبط با خودرو یکی از صنایع محرک در کشور است و اگر تمرکز برای تولید بهینه ایجاد شود، کمک کننده خواهد بود.

وی افزود: برای تحقق شعار تولید دانش بنیان می‌بایست به حوزه تولید و عرضه قطعاتی ورود نماییم که در لبه‌های تکنولوژی قرار دارد. واقعیت این است که به دلیل قرارگیری در شرایط تحریمی اکنون صاحب تکنولوژی نیستیم و در این مسیر نیازمند الگوگیری هستیم تا از تکرار آزمون‌ و خطاها و هدررفت منابع برحذر باشیم در حالی که واقعیت جز این است به طوری که نتایج مدنظر نیز حاصل نشده است.

این تولیدکننده و فعال بازار لوازم یدکی گفت: در تولید دانش بنیان می‌توانیم کشور چین را که در تولید بسیاری از کالاها به خودکفایی رسیده الگو قرار دهیم که برای کسب این موقعیت، همکاری با کشورهای صاحب تکنولوژی از جمله ژاپن، آلمان و آمریکا مبنی بر واردات تکنولوژی و سپس کپی برداری را آغاز کرد.

حبیبی تصریح کرد: اینکه به نام هدف تحقق شعار سال به دنبال کسب رانت برای اخذ وام و منابع بانکی ارزان قیمت باشیم و فعالیت‌های واقعی صورت نپذیرد همانند آنچه در سال ‌های گذشته اتفاق افتد، چندان مفید فایده خواهد بود.

وی در پایان ضمن اشاره به اظهارات یکی از اقتصاددانان کشور خاطرنشان کرد: کشور اکنون به مرحله‌ای رسیده که حتی در تولید کالای معمولی به عنوان مثال محصولات مرتبط با صنعت نفت که در آن از مزیت‌های انحصاری برخوردار هستیم، از کشورهایی همچون امارات، قطر، کویت و عربستان عقب افتاده‌ است، حال با این شرایط چگونه می‌توانیم به تولید دانش بنیان در حوزه‌ای که در آن مزیت رقابتی نداریم، دست یابیم.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkhodro.com/?p=14896

منبع خبر خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.