تویوتا در بازار اروپا

تویوتا با نمایش دو کانسپت از عرضه دو مدل الکتریکی جدید در بازار اروپا خبر داد. این دو ماشین بخشی از برنامه تویوتا برای افزایش تعداد مدل‌های الکتریکی‌اش به شش مدل تا سال ۲۰۲۶ است.

0

اقتصاد خودرو-اولین مدل یک شاسی‌بلند کوچک است که سال آینده به بازار خواهد آمد. یوشیهیرو ناکاتا، مدیر بخش اروپایی تویوتا در مراسم رونمایی از این کانسپت در شهر بروکسل گفت که این مدل در افزایش فروش ماشین‌های الکتریکی تویوتا در اروپا نقشی کلیدی خواهد داشت.

تویوتا این شاسی‌بلند را با همکاری سوزوکی طراحی کرده است. هر دو ماشین قرار است در کارخانه سوزوکی در هند تولید شود. تویوتا اطلاعات فنی زیادی درباره ماشین منتشر نکرده، اما شاسی‌بلند سوزوکی با هر بار شارژ ۵۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

تویوتا می‌گوید به خریداران دو انتخاب برای باتری خواهد داد و آنها می‌توانند ماشین را با یک یا دو موتور الکتریکی سفارش دهند. این شاسی‌بلند در اروپا با هیوندای کونا، فورد پوما و شاسی‌بلندهای الکتریکی پژو و اپل رقابت خواهد کرد.

شاسی‌بلند اسپرت تویوتا با همکاری کارخانه BYD طراحی شده است
 

تویوتا کانسپت دیگری از یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر هم نمایش داد که قرار است براساس آن یک مدل جدید در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. این ماشین با همکاری کارخانه BYD طراحی شده و در چین تولید خواهد شد.

این شاسی‌بلند اسپرت با ماشین‌هایی نظیر هیوندای آیونیک ۶ و فولکس‌واگن ID 7 رقابت خواهد کرد. آقای ناکاتا در مراسم رونمایی از کانسپت این شاسی‌بلند گفت که این ماشین برای کسانی طراحی شده است که به ظاهر ماشین بیشتر از کاربرد آن اهمیت می‌دهند.

تویوتا در حال حاضر تنها یک مدل الکتریکی در محصولاتش دارد و در این بازار از رقیبانش عقب است. این شرکت می‌خواهد فروشش در اروپا را تا سال ۲۰۲۶ به ۲۵۰ هزار دستگاه در سال برساند که یک چهارم فروش کارخانه در این بازار است. برای مقایسه فروش تنها مدل الکتریکی این شرکت تا ماه اکتبر امسال کمی بیشتر از ۱۴ هزار دستگاه بود.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=47566

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.