ثبت نام ۲۸۰ هزار متقاضی در طرح دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی

0

اقتصاد خودرو-آقای حمید قاسمی ده چشمه با بیان این مطلب افزود: از این تعداد ۱۱۸ هزار خودرو مشمول طرح شده اند که کار تبدیل ۸۵ هزار خودرو انجام شده و اسناد آن‌ها نیز اصلاح شده است.
وی با بیان این که طرح دوگانه سوز کردن مسافربر‌های شخصی نیز از چند هفته قبل آغاز شده است ادامه داد: در این طرح تاکسی‌های اینترنتی، مسافربر‌های شخصی، سرویس مدارس و مسافربر‌های بین روستایی و بین شهری با ثبت نام در سایت مربوطه می‌توانند نسبت به دوگانه سوز کردن خودرو‌های خود اقدام کنند.
قاسمی گفت: براساس این طرح ۷۵ درصد از هزینه دوگانه سوز کردن خودروی مسافربر‌های شخصی را دولت پرداخت می‌کند و این رقم برای وانت بار‌ها صددرصد است.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت تبدیل هزار تا هزار و ۶۰۰ خودرو در روز را داریم و اگر تقاضا افزایش یابد امکان بالابردن این ظرفیت وجود دارد.
معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که این طرح تا هشت ماه دیگر فرصت دارد گفت: از متقاضیان خواهش می‌کنیم زودتر نسبت به ثبت نام و تبدیل کردن خودرو‌های خود اقدام کنند و این کار را به ماه‌های پایانی موکول نکنند.
قاسمی اجرای این طرح را یکی از اقدامات بزرگ دولت در سال گذشته دانست و افزود: با اجرای این طرح یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی حمل و نقل عمومی به صورت رایگان دوگانه سوز می‌شوند و در این مرحله حدود ۲۰۰ خودرو مسافربر شخصی نیز مشمول این طرح شده اند که در نظر داریم این رقم را به ۲۹۰ هزار خودرو برسانیم.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح پیش بینی می‌شود ۱۱ میلیون متر مکعب به مصرف سی ان جی کشور اضافه شود و از ۲۴ میلیون متر مکعب کنونی به ۳۵ میلیون متر مکعب ارتقا یابد که یک افزایش ۵۰ درصدی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.