خودروی برقی جیلی جئومتری E در انظار عمومی ظاهر شد

جدیدترین خودروی برقی برند جئومتری به نام Geometry E برای نخستین بار به عرضه عمومی درآمد. ظاهر این ماشین از یک زبان طراحی جدید پیروی می‌کند که به طور خاص، جوانان را به سمت خود می‌کشاند. جئومتری، زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی جیلی است.

0

اقتصاد خودرو – کابین خودرو مطابق با سبک طراحی مینیمال بوده و به محض ورود، دو نمایشگر بزرگ 12.5 اینچی به چشم می‌خورند که یکی از آن‌ها به عنوان سیستم اطلاعات- سرگرمی و دیگری به عنوان پنل پشت فرمان با وظیفه نمایش اطلاعات حیاتی خودرو عمل می‌کند.

 

 

در قسمت بالایی داشبورد، یک چراغ با عملکرد تعاملی به نام Light of Inspiration قرار دارد که می‌تواند نسبت به رفتار راننده و سرنشینان از خود عکس‌العمل نشان دهد. این چراغ با تغییر رنگ و جلوه‌های نوری، قفل بودن خودرو، شارژ شدن و وضعیت استارت را به اطلاع می‌رساند و در عین حال دارای قابلیت‌هایی نظیر نورپردازی مخصوص خوشامدگویی و خداحافظی است. پشتیبانی از سیستم کمک‌راننده سطح L2 نیز جزو مشخصات جئومتری E به شمار می‌آید.

 


 

شاسی‌بلند جدید جئومتری در سه‌ماهه دوم سال جاری روانه بازار می‌شود. نمای جلوی ماشین نسبتا ساده بوده و چراغ‌ها به سبک رایج امروزی طراحی شده‌اند. البته خطوط برجسته، جلوه‌ای سه‌بعدی به بخش جلویی خودرو بخشیده است.

 

 

نمای عقب جئومتری E شامل چراغ‌های اِل مانند و ناحیه پلاک ذوزنقه‌ای می‌شود. پس به طور کلی می‌توان گفت ظاهر خودروی جدید نسبت به مدل‌های قبلی بهبود یافته است.

طول، عرض و ارتفاع خودروی برقی جئومتری E به ترتیب برابر با 4.006، 1.765 و 1.550 متر بوده و فاصله بین محور چرخ‌ها به 2.485 متر می‌رسد. ماشین روی رینگ‌های پنج‌پره با سبک پروانه‌ای و کشش پایین سوار است.

 

 

در زیر کاپوت، موتور TZ160XS601 جاسازی شده که محصولی از کمپانی GLB است. قدرت این موتور حدود 60 کیلووات (80 اسب بخار) بوده و حداکثر گشتاور آن به 130 نیوتن متر می‌رسد. انرژی ماشین از طریق دو باتری 33.5 کیلووات ساعتی و 39.4 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که به ترتیب امکان پیمایش 320 کیلومتر و 401 کیلومتر را فراهم می‌آورند.

 

لینک کوتاه خبر :https://eghtesadkhodro.com/?p=17333

منبع خودرو بانک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.