داخلی‌سازی پلت فرم مشترک آفرود تا مرز ۸۰ درصد

مهرداد امینی مدیرعامل خودروسازی ایلیا:

پیرو امضای تفاهم‌نامه پلت‌فرم ملی مشترک برای انواع خودروهای آفرودی با حضور وزیر صنعت‌، معدن، تجارت و مدیران عامل شرکت‌های مکث موتور، آمیکو، زامیاد و خودروسازی ایلیا در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو کشور در پنجشنبه 3 شهریورماه 1401، مدیران عامل شرکت‌ها امروز طی نشستی در خصوص اهداف این طرح سخن گفتند.

0

به گزارش اقتصادخودرو، پیرو امضای تفاهم‌نامه پلت‌فرم ملی مشترک برای انواع خودروهای آفرودی با حضور وزیر صنعت‌، معدن، تجارت و مدیران عامل شرکت‌های مکث موتور، آمیکو، زامیاد و خودروسازی ایلیا در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو کشور در پنجشنبه 3 شهریورماه 1401، مدیران عامل شرکت‌ها امروز طی نشستی در خصوص اهداف این طرح سخن گفتند.

طی این نشست که در محل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو برگزار شد مديرعامل شركت صنايع خودروسازي ايليا در خصوص مبحث كيفيت پلت‌فرم ملی خودروهای آفرودی و میزان رقابتی بودن اين طرح همكاري مخصوصا در همکاری با كشورهاي همسايه عنوان کرد که در بسياري از شرکت‌های خودروسازی در سطح جهان مبحث همكاري مشترك جا افتاده است و وجود دارد. در کشور چين نیز این موضوع اتفاق افتاده و شرکت‌های تجاری با یکدیگر همکاری می‌کنند. در این روش همکاری و تولید پلتفرم مشترک قيمت تمام شده محصولات کاهش پیدا کرده و امكان صادرات مهیا می‌شود. در این طرح طراحی و ساخت پلتفرم مشترک آفرودی میزان داخلی سازی از ٨٠ درصد بالاتر رفته و برنامه تولید ١٠٠ هزار دستگاه را برآورد شده است.

مهرداد اميني مديرعامل صنايع خودروسازي ايليا در خصوص طرح ساخت داخل قطعات و محصول SUV ایلیا موتور كه امروز در اين شرکت درحال تولید است گفت: که حجم عمده‌ای از قطعات ما مشترك است. در این فرایند نیاز نیست قطعات باز طراحي شود. بر این اساس افزایش داخلي سازي شاسي بلند دايون Y5 كه محصول خودروسازي ايليا است در صورت منطقی و اقتصادی خواهد بود که بازار فروش به روش‌های مختلف سازمانی گسترش یابد.

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=27755

منبع خودروبانک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.