دخالت‌های غیر منطقی عرضه خودرو را با مشکل مواجه کرد

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: طی سال‌های گذشته شاهد دخالت‌های غیرعلمی و غیرمنطقی دولت امر تولید و عرضه خودرو را پیچیده کرد.

0

اقتصاد خودرو- اکبری تالار پشتی گفت: تدوین استراتژی توسعه صنعتی کشور ضروری است، زیرا ترسیم نقشه راه توسعه و جهت‌گیری اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی، متناسب با اقتضائات کلان اقتصادی در حوزه‌های مختلف بودجه‌ای، ارزی، تجاری، پولی و مالی در قالب این سند ناظر بر همه فعالیت‌های اقتصادی واقعی خواهد بود.

او گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم دخالت‌های غیرعلمی و غیرمنطقی دولت، کار ساده تولید و عرضه خودرو را پیچیده کرد و موجب نارضایتی مردم شد.

تالار پشتی گفت: ورود ارز با منشأ خارجی برای واردات خودرو مورد تاکید است و امید می‌رود وزیر صمت با هماهنگی با بانک مرکزی این موضوع را حل و فصل کند، همچنین برنامه هفتم باید شتاب تحولات اقتصادی در ۱۰ سال آینده کشور را مد نظر داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حالی که متوسط عمق اکتشاف در کشور ۸۰ متر است، می‌توان از حضور سرمایه‌گذاران خصوصی برای توسعه اکتشافات در عمق بهره‌برداری کرد. باید توجه داشت که خام فروشی محصولات معدنی کاری عبث و خسران بار است و باید گفت سیاست‌های اجرا شده تاکنون در حوزه معادن ناکارآمد و دور از انتظار ما بوده است.

او گفت: یکی از راهکار‌های رفع ناترازی انرژی در کشور، استفاده از توان و قابلیت بخش خصوصی است.

 

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkhodro.com/?p=40261

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.