دومین دوره رالی بین المللی گردشگری خزر تا خلیج فارس برگزار می شود

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خبر داد:

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خبر داد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی دومین دوره رالی گردشگری بین المللی خزر تا خلیج فارس را توسط شرکت مدیریت رویداد آریانا، اردیبهشت ماه سال 1403 همزمان با روز ملی خلیج فارس، برگزار می کند.

0

اقتصاد خودرو-به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، محمدحسین صوفی با اعلام این خبر گفت: این رویداد از روز یکم اردیبهشت ماه سال آینده در آستانه فرارسیدن روز ملی خلیج فارس با شرکت هنرمندان و اهالی رسانه و با حضور خودروهای دودیفرانسیل از ایران و برخی کشورهای اروپایی و آسیایی به مدت 10 روز برگزار خواهد شد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بین المللی پیش از آغاز رالی در کلاس آموزشی و جلسه توجیهی نکات فنی و ضروری را فرا می گیرند و پس از گردهمایی در حاشیه دریای خزر در شمال کشورمان این رالی را آغاز و به سمت آب های نیلگون خلیج همیشه فارس حرکت خواهند کرد.

او درباره مسیر برگزاری رالی که حدود 5 هزار کیلومتر خواهد بود، اظهار داشت: استان های گیلان، مازندران، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان و هرمزگان در مسیر عبور شرکت کنندگان این دوره از رالی تا مقصد نهایی در جزیره قشم خواهد بود و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری و جاذبه های طبیعی شهرها و مناطق مختلف مسیر، در برنامه این رالی تور گردشگری قرار دارد.

صوفی با بیان اینکه راه های کویری، کوهستانی و در برخی نقاط صعب العبور در طراحی نقشه های رالی به عنوان چالش برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ملاک انتخاب برترین شرکت کنندگان از سوی گروه های داوری رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه خوانی صحیح و مهارت مسیریابی و کسب کمترین امتیاز منفی، خواهد بود.

او در ادامه تصریح کرد: گرامیداشت روز ملی خلیج همیشه فارس، تداوم و تثبیت نام خلیج فارس در تاریخ، معرفی جاذبه های بی شمار گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کریدور حمل و نقل شمال به جنوب کشور، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده ای، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی در سطح کشور، تبلیغ و تبیین صلح و دوستی میان کشورها و معرفی چهره امن، زیبا و تأثیر گذار ایران با شکوه و همچنین توسعه سفرهای مسئولانه و گردشگری پایدار از مهمترین اهداف برگزاری این رالی گردشگری بین المللی است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی زمان برگزاری اختتامیه این رویداد را روز 10 اردیبهشت 1403 همزمان با روز ملی خلیج فارس اعلام کرد و گفت: این رالی گردشگری به منظور غنای بیشتر، شامل بخش های جنبی از جمله برگزاری جشنواره فیلم و عکس موبایلی، انتخاب برترین سفرنامه و بخش برترین گزارش و تیتر خبری ویژه اهالی رسانه و مطبوعات خواهد بود.

نخستین دوره این رویداد 8 تا 14 اردیبهشت سال جاری با استقبال گسترده هنرمندان و هموطنان از سراسر کشور برگزار شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی www.taci.ir و همچنین وب سایت اختصاصی دبیرخانه دائمی رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس به نشانی اینترنتی www.Khazartakhalijfars.com مراجعه کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=47362

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.