رکورد جابه‌جایی مسافر در قطار‌های حومه‌ای و برون شهری شکسته شد

معاون مسافری راه آهن گفت: رکود جابه‌جایی مسافر در بخش قطار‌های حومه‌ای به دلیل افزایش بهره‌وری و نرخ پایین قیمت‌ها شکسته شده است.

0

اقتصاد خودرو- میر حسن موسوی، معاون مسافری راه آهن گفت: با توجه به آنکه راه آهن در بخش حومه ای دارای قیمت های بسیار پایینی است همین امر باعث شده که اين وسيله نقلیه برای مردم جذاب باشد.

به گفته وی نسبت به سایر وسایل نقلیه قطار دارای آرامش و رفاه بیشتری است و در حوزه حمل و نقل برون شهری هم قیمت های قطار در مقایسه با سایر بخش ها پایین تر است.

او افزود: با بالا بردن بهره وری و چرخشی کردن قطارهای  مسافری و افزایش تقاضای سفر بین شهری و حومه ای توانستیم رکوردها در سال  ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را جابه جا کنیم.

موسوی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۹ میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر از طریق حمل‌ و نقل ریلی جابه‌جا شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۴۳ درصد افزایش داشت. در بازه زمانی شش ماهه ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر جابجا شده اند که اگر با همین نسبت پیش برویم به نظر می‌رسد تا پایان سال۱۴۰۲، از مرز ۳۰میلیون نفر عبور خواهیم کرد و رکورد سال گذشته دوباره شکسته خواهد شد. تا آبان نیز بیش از ۲۰ میلیون مسافر جابجا کرده ایم.

 

 

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=45644

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.