سالگرد ساخت اولین پورشه

پورشه در سال ۲۰۲۳ دو سالگرد مهم را جشن می‌گیرد. امسال شصتمین سال ساخت پورشه ۹۱۱ و هفتاد و پنج سالگی ساخت اولین مدل اسپرت پورشه به نام ۳۵۶ است. به همین مناسبت پورشه از کانسپتی رونمایی کرد که با الهام از این مدل کلاسیک طراحی شده است.

0

اقتصادخودروپورشه نام کانسپت را ویژن ۳۵۷ نامیده است. ماشین بر روی پلتفرم پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS ساخته شده که یکی از اسپرت‌ترین ماشین‌های حال حاضر جهان است.

مایک مائر، مدیر طراحی پورشه می‌گوید ظاهر ماشین ترکیبی از گذشته، حال و آینده کارخانه است. خطوط اصلی ماشین یادآور مدل ۳۵۶ است که در سال ۱۹۴۸ پای پورشه را به ساخت ماشین‌های اسپرت باز کرد.

پورشه ۳۵۶ +اقتصادخودرو

۳۵۶ توسط فردیناند (فری) پورشه، فرزند بنیانگذار کارخانه طراحی شد. با اینکه ماشین در مسابقات موفق بود، اما خارج از اتریش و آلمان توجه زیادی جلب نکرد و در دو سال تنها پنجاه دستگاه از آن ساخته شد.

پیروزی در مسابقات استقامت لومان در سال ۱۹۵۰ سرنوشت ۳۵۶ را تغییر داد و شهرتی جهانی برایش به ارمغان آورد. تا سال ۱۹۶۵ که تولید ۳۵۶ متوقف شد حدود ۷۶ هزار دستگاه از آن تولید شده بود.

بهترین معیار برای نمایش پیشرفت پورشه در هفتاد و پنج سال گذشته، مقایسه موتور دو ماشین است. ۳۵۶ موتور یک لیتری چهار سیلندر با قدرت ۳۵ اسب بخار داشت. ۳۵۷ موتور شش سیلندر چهار لیتری با قدرت ۵۰۰ اسب بخار دارد.

پورشه ۳۵۷ +اقتصادخودرو

آقای مائر می‌گوید که پورشه مخصوصا از قوای محرکه الکتریکی استفاده نکرده تا این تصور ایجاد نشود که این کانسپت قرار است مبنایی برای ساخت یک مدل جدید باشد. به گفته او ۳۵۷ بدون در نظر گرفتن قوانین دست و پاگیر ساخت یک ماشین تولید انبوه طراحی شده و صرفا یک هدیه تولد برای کارخانه است.

با این حال ایده‌هایی از این ماشین ممکن است در مدل‌های آینده پورشه دیده شود. از جمله چراغ‌ها که لامپ‌هایی ال‌ئی‌دی است که در سوراخ‌هایی در بدنه قرار دارند. مجموعه این لامپ‌ها فرم چراغ جلوی گرد مشهور پورشه را شکل داده است.

در نمایشگاهی که به مناسبت ۷۵ سالگی ساخت ۳۵۶ در برلین برگزار می‌شود نمایش داده خواهد شد. این کارخانه می‌گوید ۳۵۷ تنها ماشینی نیست که به این مناسبت ساخته و مدل‌های دیگری از این کارخانه در ماه‌های آینده نمایش داده خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=35622

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.