سوخت سی‌ان‌جی بیش از ۱۲ میلیون لیتر از نیاز روزانه بنزین را کاهش می‌دهد

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع گفت: سوخت CNG می‌تواند روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر از نیاز مصرف بنزین را کاهش دهد.

0

اقتصاد خودرو- فاتح برایی، عضو هیات مدیره انجمن شرکت های توزیع کننده گاز مایع گفت: امروزه سوخت سی ان جی پاک ترین سوخت شناخته شده است به طوری که می تواند در روند کاهش آلودگی هوا مثمرثمر باشد.

وی افزود:به طور کلی امروزه  روند فزاینده مصرف LPG می تواند در کنار CNG کمک شایانی به رفع ناترازی بنزین کند به طوری که سالیانه ۳ میلیون تن مازاد گاز مایع کشور که به دلایل مختلف امکان صادر کردن آن یا استفاده بهینه از آن وجود ندارد، می تواند مصرف بنزین در کشور را تا روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر در روز کاهش دهد.

عضو هیات مدیره انجمن شرکت های توزیع کننده گاز مایع گفت: سوخت CNG می تواند روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر از نیاز مصرف بنزین را کاهش دهد.  به عبارت دیگر می توان گفت که توسعه این ۲ سوخت ارزشمند می تواند روزانه تا حدود ۲۴ میلیون لیتر از مصرف بنزین را کاهش دهد.

به گفته برایی، آلایندگی این دو سوخت نسبت به بنزین به مراتب کمتر و به عنوان سوخت پاک شناخته می شود.

عضو هیات مدیره انجمن شرکت های توزیع کننده گاز مایع گفت: در بیش از ۴۰ کشور دیگر دنیا از جمله ترکیه، روسیه، چین، کره جنوبی، آمریکا، ژاپن و اغلب کشورهای اتحادیه اروپا از LPG در کنار بنزین و گازوئیل و متانول استفاده می شود.

به گفته برایی، بخش خصوصی کشور آمادگی دارد بدون نیاز به منابع و بودجه دولت نسبت به سرمایه گذاری در طرح اتوگاز و کاهش مصرف بنزین تا ۱۲ میلیون لیتر در روز که ارزش اقتصادی آن بالغ بر ۲ میلیارد دلار در سال است، اقدام کند.

 

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=45425

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.