سود خودروساز چینی BYD سه برابر شد

شرکت خودروسازی چینی BYD با رکوردشکنی در آمار تحویل خودرو، سود خود را در نیمه سال میلادی سه برابر کرد.

0

اقتصاد خودرو-شرکت چینی BYD اعلام کرد که سود نیمه اول سال میلادی آن ۲۰۴.۷ درصد افزایش یافته است. این سازنده خودرو‌های برقی رکورد تحویل خود را شکست و جایگاه خود را به عنوان پرفروش‌ترین برند خودرو در چین حفظ کرد.

این خودروساز در گزارشی از بازار سهام اعلام کرد درآمد خالص آن طی شش ماه منتهی به ۳۰ ژوئن به ۱۰.۹۵ میلیارد یوان معادل ۱.۵۰ میلیارد دلار رسیده است که ۲۰۴.۷ درصد نسبت به ۳.۶ میلیارد یوان سال قبل افزایش یافته است.محاسبه رویترز نشان داد که این شرکت برای سه ماهه آوریل تا ژوئن ۶.۸۲ میلیارد یوان سود خالص ثبت کرد که ۱۴۴.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد که البته افزایش کمتری را نسبت به سه ماهه اول سال میلادی ثبت کرده است.

این خودروساز مستقر در شنژن، در مواجهه با تشدید رقابت قیمت و کاهش تقاضا، توانسته رهبری خود را در بزرگترین بازار خودروی جهان تثبیت کند. فروش این شرکت در اکتبر برای اولین بار از خودرو‌ها با برند فولکس واگن در چین پیشی گرفت.

خودروسازی BYD که از خودرو‌های هیبریدی بنزینی-الکتریکی پلاگین و خودرو‌های الکتریکی تمام برقی (EV) پشتیبانی می‌کند، رکورد فروش ماهانه خود را پس از تحویل ۷۰۰ هزار خودرو در سه ماهه دوم در ماه ژوئیه به ثبت رساند. با این حال، سودآوری تحت فشار جنگ قیمتی است که توسط رقیب آمریکایی تسلا در ابتدای سال میلادی آغاز شد.

تسلا با کاهش قیمت و در نظر گرفتن تخفیف برای مصرف منندگان، در سه ماهه دوم کاهش حاشیه سود ناخالص سه ماهه را ثبت کرد و افزایش تعداد فروش را بر کاهش درآمد ترجیح داد.

گفتنی است با وجود این کاهش قیمت ها، فروش خودرو‌های سواری در چین برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئیه کاهش یافته است.

 

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=42769

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.