شرکت خودروسازی سانگ‌یانگ ورشکسته شد

0

اقتصاد خودرو-عدم توانایی در بازپرداخت وام بیش از 54 میلیون دلاری کار دست سانگ‌یانگ داده است. سال سخت 2020 برای این شرکت به تلخی رو به پایان است. چراکه آن‌ها نتوانستند با وام‌دهندگان خود به توافق برسند. کارشناسان می‌گویند اعلام ورشکستگی این شرکت سیگنال روشنی از عدم حمایت دولت کره‌جنوبی از شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاری خارجی است. چراکه بخش اعظمی از سهام سانگ‌یانگ در اختیار هلدینگ ماهیندرا هند قرار دارد.

باید اعتراف کرد از سال 2010 که هندی‌ها مالکیت این شرکت کره‌ای را در دست گرفتند تا کنون موفقیت درخشانی در زمینه بازگرداندن سانگ‌یانگ به وضعیت عادی حاصل نشده است.

یکی از دلایل ورشکستگی سانگ‌یانگ عدم برخورداری آن‌ها از حمایت ویژه دولت کره از شرکت‌های این کشور به بهانه ویروس کرونا بوده است. از سوی دیگر در صورتی که این کشور بخواهد تسهیلات نجات‌بخش را در اختیار سانگ‌یانگ قرار بدهد، دیگر جوینت‌ونچورها مانند جنرال موتورز کره و سامسونگ رنو نیز به چنین بسته حمایتی نیاز خواهند داشت.

سانگ‌یانگ در بیانیه‌ای اعلام کرده است که وضعیت کنونی‌اش ناشی از مشکلات گسترش ویروس کرونا بوده است. با این حال شرکت در تلاش است تا شرایط را دستخوش تغییر قرار دهد و یک مجموعه قوی‌تر را برای آینده طراحی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.