شناسایی فناوری‌های کلیدی مورد نیاز صنعت خودرو

صنعت خودرو برای تحول نیازمند استفاده بهینه از نوآوری‌ها و فناوری‌ است تا پاسخ‌گوی نیازها و چالش‌های فعلی این صنعت باشند.

0

اقتصاد خودرو –  یکی از مهمترین صنایع فعال کشور، صنعت خودرو است که با وجود همه ظرفیت های دانشی و تخصصی موجود در کشور هنوز  به حد انتظار رشد نکرده است و نتوانسته رضایت مشتریان را به خوبی جلب کند. یکی از دلایل این موضوع عدم استفاده درست از فناوری و نوآوری در فرآیند طراحی و ساخت خودروهای تولید داخل است.

از طرفی طی سه سال اخیر نهادهای مرتبط و ذیربط این حوزه مانند گروه توسعه فناوری های نوین خودرویی و طرح ها کلان ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاشند تا با همراهی شرکتهای دانش بنیان و صنایع توانمند داخلی، به این مشکلات پاسخ دهند.

 شرکت های دانش بنیان و خلاقی که در صورت شناسایی و استفاده درست از آنها می توانند به توسعه صنعت خودرو کمک کنند. در همین راستا هم «نخستین همایش ظرفیت‌های همکاری‌ شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو» با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد تا نیازمندی‌های شرکت‌ها و صنایع تابعه گروه صنعتی ایران خودرو، ارائه و ظرفیت ها و توانمندی های دانشی و تخصصی شرکتهای دانش بنیان ارایه شود. این رویداد فرصتی شد تا یک به‌هم‌رسانی میان نیازها و توانمندی ها شکل گیرد.

این همایش با هدف جذب ایده‌ها و نوآوری‌های مورد نیاز صنعت خودرو، فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و حمایت‌های ساختاری از نوآوران و فناوران در زنجیره ارزش این گروه صنعتی برگزار شد.

در این همایش بیش از ۲۰ کارگاه و نشست تخصصی با موضوعات مختلف از جمله فناوری‌های توسعه پلتفرم‌ها، موتور، کاتالیست و کاهش آلایندگی، انتقال قدرت، پلتفرم‌های برق و الکترونیک، ساخت و تولید پلیمر‌ها و فلزات پیشرفته، باتری و فناوری‌های کلیدی در خودرو‌های برقی، خدمات پس از فروش و کسب وکار‌های نوین در حوزه خودرو‌های سواری و سنگین برگزار شد.

در این رویداد بر افزایش سهم نسبی شرکت‌های دانش بنیان در تولید ایران‌خودر، تشکیل پارک علم و فناوری خودرو و به کارگیری دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها نیز تاکید شد.

 

 

لینک کوتاه خبر :https://eghtesadkhodro.com/?p=23461

منبع ماشین نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.