صادر نشدن گواهی اسقاط خودروهای فرسوده بعد از قرعه کشی ها

دبیر انجمن اسقاط و بازیافت کشور گفت: حدود ۲ ماه است که ناجا گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده را ثبت و تأیید نمی‌کند و مالکان خودروهای فرسوده نمی توانند از مزیت جایگزینی خودروی فرسوده در قرعه کشی های خودرو استفاده کنند.

0
اقتصادخودرو-آقای امیر احمدی دبیر انجمن اسقاط و بازیافت کشور با بیان اینکه مالکان خودرو فرسوده پس از برنده شدن در طرح‌های فروش، با مشکلاتی مواجه می‌شوند، افزود: بعد از اینکه فرد متقاضی در قرعه کشی خودرو برنده شد، باید به مراکز اسقاط مراجعه کند و با تحویل خودرو و تأیید افسر ناجا، خودرو اسقاط می‌شود.
وی اضافه کرد: پس از اینکه همه این فرآیند‌ انجام شد، باید پلاک مجازی برای این خودرو ثبت شود که در این مراحل مشکلاتی به وجود می‌آید.
احمدی گفت: پس از انجام این مراحل باید برگه و گواهی اسقاط ایجاد شود و ناجا آن را تایید کند که متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد و مالک خودرو فرسوده نمی‌توانند همکاری کند.
دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور، ثبت نشدن و تایید گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده را از مشکلات مالکان خودرو‌های فرسوده دانست و افزود: مراکز اسقاط پیگیر رفع این موضوع هستند، اما متاسفانه راهور همکاری لازم ندارد؛ حدود ۲ ماه است که برای رفع این مشکل مکاتباتی انجام شده، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.
احمدی با اشاره به، اما و اگر‌های اجرای قانون ۱۰ درصد مربوط به خودرو‌های فرسوده، گفت: طبق بودجه سال ۱۴۰۱ قرار شد ۱۰ درصد از سهم قرعه کشی به خودرو‌های فرسوده تعلق گیرد، اما خودروسازان از شهریور ماه این قانون را اجرا کردند آن هم خودروسازی سایپا فقط یک ماه این کار را انجام داد و بعد از آن خودرو‌های خود را از قرعه کشی خارج کرد و پس از آن ایران خودرو و بهمن موتور برخی محصولات را در قرعه کشی عرضه کردند؛ اکنون مشکلی که وجود دارد این است که اطلاع دقیقی از آمار عرضه خودرو‌های فرسوده توسط خودروسازان وجود ندارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=35692

منبع صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.