عذرخواهی مدیرعامل تویوتا

آکیو تویودا رئیس هیئت مدیره شرکت تویوتا به خاطر اشکال در چند زیرمجموعه این کارخانه عذرخواهی کرد. او گفت شخصا مسئولیت این اشکال‌ها را می‌پذیرد و برای جبران اقدام خواهد کرد.

0

اقتصاد خودرو-تویوتا هفته گذشته اعلام کرد که فروش ده مدل از جمله لندکروزر ۳۰۰ را به خاطر اشکالاتی در موتور این ماشین‌ها متوقف کرده است. به گفته کارخانه سیستم کنترل موتورهای دیزل تویوتا با سیستمی که هنگام آزمایش آلایندگی و آزمایش قدرت موتور نصب شده بود فرق دارد. این آزمایش‌ها برای گرفتن مجوز تولید انجام شده بود و خبرگزاری رویترز گفته تویوتا در حال مذاکره با دولت ژاپن است تا آزمایش‌های جدیدی با حضور مقام‌های دولت انجام شود.

این تنها بحرانی نیست که تویوتا با آن روبرو است. سال گذشته معلوم شد که آزمایش‌های تصادف شرکت دایهاتسو، زیرمجموعه دیگر تویوتا بیش از سه دهه ایراد داشته است. دولت به سرعت مجوز تولید سه محصول این کارخانه را لغو کرد و از دایهاتسو خواست تا برای دریافت مجوز جدید اقدام کند. دایهاتسو می‌گوید این کار باعث شد تولیدش در ماه دسامبر گذشته ۲۵ درصد کاهش یابد.

شرکت کامیون سازی هینو، که تویوتا سهامدار عمده آن است هم در سال ۲۰۲۲ چند مجوز تولید را به خاطر اعلام اشتباه میزان آلایندگی موتورهایش از دست داد.

ماشین‌های الکتریکی+اقتصاد خودرو
 

همزمان با نشست خبری آکیو تویودا، تویوتا آمار فروش سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد که نشان می‌دهد این شرکت با فاصله‌ای زیاد همچنان پرفروش‌ترین خودروساز جهان است. تویوتا در سال ۲۰۲۳ بیش از یازده میلیون و دویست هزار دستگاه ماشین فروخت که ۷.۲ درصد از سال قبل بیشتر است. این فروش شامل کارخانه‌های دایهاتسو و هینو هم می‌شود.

فروش دو کارخانه تویوتا و لکسوس ده میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه بود. حدود سی درصد از ماشین‌هایی که این کارخانه در سال گذشته فروخت هیبرید و یک درصد الکتریکی بود.

فروش گروه فولکس‌واگن که برای مقام پرفروش‌ترین خودروساز جهان با تویوتا رقابت می‌کند در سال ۲۰۲۳ دوازده درصد افزایش یافت،‌ اما این افزایش برای شکست رقیب ژاپنی کافی نبود. گروه فولکس‌واگن شامل کارخانه‌های فولکس‌واگن، آئودی، سئات، اشکودا، کوپرا، لامبورگینی، پورشه، بنتلی و کامیون‌های مان، اسکانیا و نوی‌استار (Navistar) است. این گروه در سال گذشته میلادی ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار دستگاه ماشین فروخت.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=48953

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.