عرضه خودرو در بورس کالا با نرخی به مراتب پایین‌تر از بازار صورت گرفته است

سخنگوی دولت:

سخنگوی دولت گفت: دولت بخشی از بازار خودرو را به بورس کالابرده است و بر آیند عرضه خودرو در بورس کالا با نرخی به مراتب پایین‌تر از بازار صورت گرفته است.

0

اقتصادخودرو-علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه در نشست صمیمی با طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) حضور پیدا کرد و ضمن سخنرانی، به سوالات حاضران در این جلسه پاسخ داد.
علی بهادری جهرمی در بخشی از این نشست در پاسخ به پرسشی با موضوع وضعیت بازار خودرو و ثبت نام چندین میلیون نفر برای قرعه‌کشی خودرو یکی از خودروسازان، گفت: دولت اعلام کرده که به تدریج به دنبال حذف قرعه‌کشی خودرو است، ولی میزان عرضه وتقاضا در این صنعت متناسب نیست و باید به تدریج آن را با افزایش تولید و عرضه اصلاح کنیم.
وی با اشاره به اینکه دولت بخشی از بازار خودرو را به بورس کالا برده است، بیان کرد: برآیند عرضه خودرو در بورس کالا با نرخی به مراتب پایین‌تر از بازار صورت گرفته است. البته تمام تصمیم‌گیری در این حوزه با دولت نیست و دولت باید در چارچوب قوانین موضوعه وسیاست‌های این حوزه، تصمیم بگیرد و اجرا کند.
سخنگوی دولت با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای اصلاح بازار خودرو ادامه داد: در شهریور ۱۴۰۰ واردات خودرو ممنوع بود و تولید خودرو حدود ۷۰۰ هزار بود، ولی اکنون واردات خودرو در چارچوب قانون انجام می‌شود و در ۱۰ ماه اول امسال رکورد تولید خودرو کلسال گذشته زده شد و پیش‌بینی تولید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تا انتهای امسال را داریم.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=35159

منبع کالا خبر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.