فراخواندن ۹۱ هزار خودرو هیوندای از آمریکا پس از هشدار آتش گرفتن

دو شرکت خودروسازی هیوندای و کیا کره‌جنوبی تقریباً ۹۲ هزار خودرو خود را در ایالات متحده آمریکا به دلیل خطر آتش گرفتن، فراخوانده‌اند.

0

اقتصاد خودرو- این فراخوان شامل چندین مدل است، که ناشی از مشکل در یک قطعه الکتریکی در پمپ روغن گیربکس خودروهاست که ممکن است بیش از حد گرم شده و آتش‌ بگیرد.

این شرکت‌ها به صاحبان این وسایل نقلیه توصیه کرده‌اند تا زمانی که خودروها مورد بازرسی قرار نگرفته، آنها را بیرون و دور از ساختمان‌ها پارک کنند.

این آخرین مورد از مجموعه فراخوان‌های مرتبط با آتش گرفتن خودروهای هیوندای و کیا در سال‌های اخیر است.

در رابطه با آخرین فراخوان، شرکت کیا گفت که شش گزارش از «حوادث حرارتی» گزارش شده است، اما تاکنون منجر به هیچ تصادف یا جراحتی نشده است.

شرکت هیوندای هم گفته که چهار گزارش مشابه را در این خصوص دریافت کرده با این حال هیچ تصادف، صدمه جانی یا مرگ ناشی از این موضوع تاکنون بوجود نیامده است.

هیوندای گفته علاوه بر خطر آتش‌سوزی، آسیب حرارتی می‌تواند باعث خرابی دیگر کنترل‌کننده‌های خودرو شود.

اداره ملی ایمنی بزرگراهی ایالات متحده آمریکا هم گفته «به مالکان توصیه می‌شود تا زمانی که تعمیر خودروهای اعلام شده کامل نشده، این خودروها در بیرون و دور از سازه‌ها پارک شوند».

این نهاد دولتی آمریکا گفته «کنترل الکترونیکی مجموعه پمپ روغن ممکن است حاوی قطعات الکتریکی آسیب دیده باشد که می تواند باعث داغ شدن بیش از حد پمپ شود.»

قرار است در اواخر سپتامبر با مالکان این خودروها تماس گرفته شود و نمایندگی‌های این دو شرکت خودروساز اقدام به کنترل پمپ روغن الکتریکی و در صورت نیاز بازرسی و تعویض آن کنند.

این دو خودروساز به اداره ملی ایمنی بزرگراهی آمریکا گفته‌اند که استفاده از این قطعه مشکوک از ماه مارس متوقف شده است.

خودروهای هیوندای که فراخوانده شده‌اند شامل النترا ۲۰۲۳، کونا ۲۰۲۳، سونات ۲۰۲۳، توسان ۲۰۲۳ و پالیساد ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ می‌باشد.

همچنین خودروهای سول ۲۰۲۳، اسپورتج ۲۰۲۳ و سلتوس ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ کیا نیز فراخوانده شده‌اند.

پیش از این و به طور جداگانه در ماه مارس اداره ملی ایمنی بزرگراهی آمریکا اعلام کرد که هیوندای و کیا برای بیش از ۵۷۰ هزار خودرو فراخوان داده‌اند و از مالکان خواسته‌اند تا خودروهای خود را بخاطر خطر آتش‌سوزی بیرون و دور از خانه‌ها و سایر سازه‌ها پارک کنند.

آن فراخوان‌ هم مربوط به یک مشکل در سیستم الکتریکی بود که می‌توانست باعث آتش‌سوزی در سیم‌کشی هنگام یدک‌کشیدن شود.

در ماه جولای، هیوندای برای بیش از ۱۳ هزار ۵۰۰ وسیله نقلیه در استرالیا را به دلیل نقص احتمالی در موتور که می‌توانست باعث آتش سوزی شود، فراخوان اعلام کرد.

هیوندای و کیا دو مجموعه خودروساز مستقل هستند اما هر دو جزوی از گروه موتور هیوندای هستند و برای همین بسیاری از قطعات خودروهای آنها مشترک است.

هر دو خودروساز همچنین شاهد افزایش شدید سرقت خودرو بوده‌اند.

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=41624

منبع بی بی سی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.