فراخوان جدید فورد ۲۷۰ میلیون دلار آب می‌خورد

خودروسازی فورد برای جایگزینی دوربین‌های عقب در برخی مدل از خودرو‌ها فراخوان داده که هزینه ۲۷۰ میلیون دلاری روی دست این شرکت می‌گذارد.

0

اقتصاد خودرو- فورد موتور اعلام کرد ۱۶۹ هزار خودروی آمریکایی را برای جایگزینی دوربین‌های دید عقب و به‌روزرسانی نرم‌افزار فراخوان می‌کند و برای رفع این نقص در تمامی خودروها، ۲۷۰ میلیون دلار هزینه را پیش بینی کرده است.

این آخرین فراخوانی است پس از چند مورد فراخوان مربوط به دوربین عقب خودرو در سال هایا خیر توسط دومین خودروساز آمریکایی اعلام می‌شود.

این خودروساز در ماه می‌فراخوان ۴۲۲ هزار خودرو را در ایالات متحده صادر کرد، زیرا ممکن بود نمایشگر دوربین دید عقب از کار بیفتد. این فراخوان پس از فراخوان قبلی دوربین در ژانویه که ۴۶۲ هزار خودرو در سراسر جهان را شامل می‌شد، اعلا شد. بسیاری از خودرو‌ها به دلیل همین مشکل در چندین فراخوان قرار گرفته اند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه گفت که از دست دادن تصویر دوربین دید عقب می‌تواند دید عقب راننده را کاهش دهد و خطر تصادف را افزایش دهد.

فورد روز جمعه اعلام کرد که در برخی از خودرو‌های اکسپلورر و آویاتور ۲۰۲۰-۲۰۲۳، خودرو‌های Corsair ۲۰۲۰-۲۰۲۲، وانت‌های ترانزیت ۲۰۲۲-۲۰۲۳، خودرو‌های Navigator ۲۰۱۸-۲۰۲۱ و خودرو‌های Bronco ۲۰۲۱، دوربین دید عقب و به روز رسانی نرم افزار را جایگزین خواهد کرد.

خودروسازی فورد به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرده که هزینه کل تعویض دوربین‌ها و به روز رسانی نرم افزار حدود ۲۷۰ میلیون دلار برآورد شده است.

این شرکت در آخرین فراخوان اعلام کرد ۳۴۸۶ گزارش حاکی از خرابی دوربین عقب و گزارش‌هایی مبنی بر دو تصادف جزئی، اما بدون آسیب دیدگی دارد به دلیل این نقص فنی دریافت کرده است.

 

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=42892

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.