فراری هم بالاخره سراغ تولید شاسی بلند رفت/پروسانگ ۲۰۲۲ به بازار می آید

0

اقتصادخودرو-سرجیو مارکیونه،‌ رئیس درگذشته فراری، حدود 5 سال پیش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا فراری شاسی بلند می سازد؟یا خیر گفته بود: ابتدا باید من بمیرم تا چنین اتفاقی بیافتد. حالا به نظر می رسد که آن لحظه فرا رسیده است که با شاسی بلند فراری رو درو شویم.
به نظر می رسد پس از موفقیت رولزرویس کولینان ، استون مارتین DBX ، لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا ، فراری نیز برای ورود به عرصه تولید خودروی شاسی بلند دست به کار شود.بدعت ساخت SUV از فراری را می توان به چند سال قبل مربوط دانست؛ جایی که مازراتی با لوانته پا به این عرصه گذاشت. در حقیقت، فراری زیر پوسته مازراتی شاسی بلند خود را توسعه داد و حالا شایعاتی مبنی بر ورود آن در بازار در همین سال میلادی است.

پروسانگ
پلتفرم مشترک روما و پروسانگ

البته هنوز اطلاعات زیادی از این پروسانگ فراری در دست نیست.اما به احتمل زیادپلتفرم این خودرو همان پلتفرمی باشد که برای روما معرفی شد. بنابراین می توان گریزی زد و آن را یک ۸۱۲ مرتفع شده دانست. بر این اساس، احتمالاً پروسانگ با یک موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی عرضه می شود. با توجه به پیشینه موتورهای ۱۲ سیلندر چند سال اخیر فراری این پیشرانه نیز یک موتور خورجینی است به حجم حدودی ۶٫۵ لیتر که احتمالاً در محدوده ۸۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. تصور چنین غولی هم شگفت آور خواهد بود، اما دیگر گزینه های رومیز نیز پیشرانه معروف ۳٫۸ لیتر خورجینی ۸ سیلندر فراری است که حوالی ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و از این رو، رقیب مستقیمش اوروس خواهد بود.

پروسانگ

شاسی بلند فراری با دید آینده نگر

از سوی دیگر اگر در نظر بگیریم که قرار است این خودرو بر اساس برخی پارامترهای امروز صنعت خودروسازی جهان ساخته ، ممکن است با یک موتور ۸ سیلندر هیبریدی با حدود قدرت ۸۰۰ اسب بخار و یا یک موتور شش سیلندر هیبریدی با ۶۵۰ اسب بخار طرف شویم. البته ممکن است پروسانگ با چند مدل پیشرانه عرضه شود. به نظر می رسد برای تقسیم وزن بهتر گیربکس در میانه یا عقب خودرو باشد و پروسانگ با دو محور متحرک هم در دسترس باشد. فراری در بحث تعلیق و هندلینگ همواره دست برتری را داشته و به نظر در پروسانگ هم می تواند شگفتی ساز باشد، به شخصه انتظار یک سیستم تعلیق حرفه ای با قابلیت های بی‌شمار را دارم.
با اینکه هنوز اطلاعات زیادی از این خودرو منشتر نشده است اما به نظر می رسد فراری که در حال ساخت یک خودرو شاسی بلند است،به موازات آن، برنامه هیبریدی سازی و برقی سازی و سوخت های جایگزین را هم در نظر دارد.ضمن اینکه برخی اخبار مبتنی بر ساخت اولین شاسی بلند برقی از سوی فراری نیز منتشر شده است. در همین حال ممکن است پروسانگ فراری در بازه قیمتی ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار دلار عرضه شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=9997

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.