فرصت ۳ روزه برای جاماندگان ثبت نام خودرو در سامانه فروش

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بار دیگر باز شده تا متقاضیان جامانده‌ای که اقدام به افتتاح حساب وکالتی کرده اند، بتوانند خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند.

0
اقتصادخودرو-سامانه فروش خودرو از اسفند سال گذشته راه اندازی شد؛ سامانه‌ای که قرار شد همه متقاضیان بتوانند از آن خودرو بخرند. این سامانه از ۲۶ تا ۲۸ اسفند پارسال باز شد، اما برخی افراد نتوانستند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند که وزارت صمت این سامانه را در روز‌های ۷ و ۸ فروردین دوباره باز کرد.
آقای امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت می‌گوید:در مجموع ۱۰ هزار نفر وارد سامانه نشده اند که قرار است بانک‌ها به این افراد پیامک ارسال کنند تا بتوانند فرآیند ثبت نام را تکمیل کنند.
به گفته قالیباف، بیش از ۱۰ هزار نفر هم هستند که در مدت ۲۰ تا ۲۳ اسفند گذشته، حساب وکالتی را افتتاح کرده اند، اما بارها، اسامی با تاخیر به سامانه ارائه شد به همین دلیل نتوانستند خودروی مورد نظرشان را ثبت کنند که این متقاضیان می‌توانند روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ فروردین ثبت نامشان را تکمیل کنند.
وی افزاد: اکنون امکان ویرایش خودروی انتخاب شده نیز فراهم شده و افرادی که می‌خواهند خودروی انتخابی خود را تغییر دهند با ورود به سامانه esalecar.ir گزینه لغو سفارش را انتخاب کنند و خودرویی را که در مرحله قبل انتخاب کرده اند تغییر دهند، البته متقاضیان دقت کنند گزینه انصراف از طرح را انتخاب نکنند، زیرا ثبت نام آن‌ها از سامانه حذف خواهد شد.
پس از ۱۸ فروردین و پایان مهلت ثبت نام، با تصویب قیمت‌های جدید در شورای رقابت، خودروسازان برنامه تولید خود را در سال جدید ارائه می‌دهند و بر اساس تعداد تولید هر خودرو و تعداد متقاضیان، تا پایان فروردین ماه قرعه کشی و رتبه بندی ثبت نام کنندگان برای زمان تحویل خودرو، انجام می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=37289

منبع صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.