فورد در جنگ خودرو‌های برقی قیمت محصولات خود را کاهش داد

با داغ شدن جنگ قیمت در خودرو‌های الکتریکی، شرکت فورد قیمت کامیون‌های F-۱۵۰ لایتنینگ خود را در پی توصیه ایلان ماسک کاهش داد.

0

اقتصاد خودرو- خودروسازی فورد با کاهش قیمت کامیون‌های F-۱۵۰ لایتنینگ خود و همینطور کاهش ۱۷ درصدی برای مدل پایه، جنگ قیمتی در صنعت خودرو‌های الکتریکی را عمیق‌تر کرد. این شرکت قصد دارد سهم خود را در بازار خودرو‌های برقی که تحت سلطه تسلا است افزایش دهد.

این خودروساز مستقر در دیترویت که در اوایل امسال قیمت خودرو‌های لایتنینگ را افزایش داده بود، گفت که توانسته است قیمت نهایی این خودرو را را به دنبال بهبود اندازه و هزینه‌های مواد خام باتری، کاهش دهد. گفتنی است در سه ماهه منتهی به ژوئن، فروش خودرو‌های برقی فورد ۲.۸ درصد کاهش یافته بود.

این تصمیم در بحبوحه جنگ قیمتی که چند ماه پیش توسط تسلا آغاز شد، گرفته شده است. جنگ قیمتی که با کاهش فروش دیگر تولید کنندگان خودرو‌های برقی، باعث انباشت محصولات آن‌ها شده بود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اشاره کرده بود که خودروی فورد لایتنینگ وسیله نقلیه خوبی است، اما گران است و مصرف کننده گزینه‌های ارزان تری را ترجیح می‌دهد.

فورد همچنین اعلام کرد که مرکز خودرو‌های الکتریکی روژ خود در میشیگان را برای تکمیل به‌روزرسانی نهایی کارخانه به‌طور موقت تعطیل کرده است، زیرا قصد دارد از پاییز امسال نرخ کارکرد سالانه این تأسیسات را به ۱۵۰ هزار کامیون لایتنینگ برساند.

 

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=41006

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.