لاماری ایما X رونمایی شد

شرکت آرین پارس موتور شب گذشته طی مراسمی رسمی، همزمان با افتتاح شوروم مرکزی خود، کراس اوور ایما X را معرفی کرد.

0

اقتصاد خودرو-لاماری ایما X در اصل نسخه فول آپشن لاماری ایما است که معرفی شد.همچنین علاوه بر معرفی لاماری ایما X، شوروم و تعمیرگاه مرکزی لاماری واقع در جاده مخصوص، بلوار نخ زرین نیز افتتاح شد. فروش لاماری این کراس اوور از اواخر پائیز یا اوایل زمستان امسال آغاز خواهد شد و تحویل آن احتمالا اواخر سال جاری خواهد بود. از حسن شوروم های شرکت ها، می توان به این مورد اشاره کرد که علاقه مندان و مشتریان برند، پیش از ورود محصول به نمایندگی ها و بازار، امکان بازدید و بعضا تست درایو را خواهند داشت.

تفاوت های لاماری ایما X با لاماری ایما

 لاماری ایما X رونمایی شد

در لاماری ایما X شاهد استفاده از کیت بدنه که شامل لیپ سپر جلو و دیفیوزر سپر عقب می شود، هستیم. البته لاماری ایما X به طور استاندارد با این کیت بدنه عرضه نخواهد شد. کیت بدنه لاماری ایما X به صورت آپشن در دسترس خریداران خواهد بود. به غیر از کیت بدنه، تغییر خاصی در بدنه و نمای ظاهری لاماری ایما ایکس نسبت به نسخه معمولی مشاهده نمی شود. در مورد نمای ظاهری لاماری ایما باید گفت که سبک طراحی آن، مخاطب را به شدت به یاد شاسی بلند محبوب لامبورگینی می اندازد. باید به این نکته اذعان داشت که طراحی لاماری ایما، به دور از هر گونه ناهماهنگی است و با خودرویی طرف هستیم که طراحی ظاهری آن، از مهمترین نقاط قوت آن به شمار می رود و راننده را به چالش رانندگی تهاجمی ترغیب می‌کند.

قرارگیری چراغ‌های نور در روز در حاشیه کاپوت و چراغ های اصلی در طرفین جلو پنجره مشبک و البته بزرگ آن، از شاخصه های نمای جلو لاماری ایما X هستند. در نمای جانبی، ارتفاع سقف با نزدیک شدن به ستون C کم می‌شود. این مورد باعث شده تا لاماری ایما X فرمی نزدیک به کراس اوورهای کوپه داشته باشد. آینه‌های جانبی نیز اندازه مناسبی داشته و دید خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهند. محور جلو و عقب نیز به رینگ های 19 اینچی آلومینیومی آراسته شده اند. به سلیقه آرین موتور، رینگ‌ها به رنگ مشکی براق درامده تا جلوه اسپرت‌تری به نمای جانبی بدهند.

با نگاه به قسمت عقب کراس اوور جدید لاماری، حقیقتا سر اگزوزهای دوبل که در طرفین سپر کار شده، می تواند جذاب‌تر از چراغ پیوسته یا حتی اسپویلر شبیه به خودروهای رالی باشد. چرا که برخی از رقبای لاماری ایما، یا فاقد این شاخصه هستند و یا این قسمت با پلاستیک پر شده و صرفا جنبه ی ظاهری دارند. از حق نگذریم، هماهنگی طراحی نمای جلو، جانبی و نمای عقب لاماری ایما، جلوه خوبی را به این خودرو بخشیده است.
مشخصات ابعادی کراس اوور جدید لاماری

 

کراس اوور جدید لاماری، در طول، عرض و ارتفاع ابعادی معادل 4565 میلی متر، 1860 میلی متر و 1690 میلی متر دارد. همچنین فاصله بین دو محور لاماری ایما ایکس 2715 میلی متر و کمترین فاصله آن تا سطح زمین 195 میلی متر است. این کراس اوور پنج نفره، 1550 کیلوگرم وزن دارد.
تجهیزات لاماری ایما X

در لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی کراس اوور جدید لاماری، شاهد مواردی چون سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های جلو ال ای دی، صندلی های برقی جلو، گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی راننده مجهز به سردکن و ماساژور، صندوق بار برقی و سنسور پارک جلو دیده می شود. همچنین در داخل کابین لاماری ایما X نورپردازی مخفی نیز کار شده. علاوه بر این، کلاستر دیجیتالی خودرو دارای چند تم پیش فرض است و راننده متناسب با سلیقه خود، می تواند پشت آمپر را شخصی سازی کند.علاوه بر تجهیزات مذکور، این خودرو به امکاناتی مثل کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سراشیبی، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، سیستم کنترل کشش خودرو، سیستم ترمز کمکی الکترونیکی، کول باکس، سانروف پانورامیک دوحالته و پوشش چرمی صندلی ها نیز مجهز است.
مشخصات فنی لاماری ایما X

 لاماری ایما X رونمایی شد

از لحاظ فنی، لاماری ایما X با نسخه قبلی تفاوتی ندارد. کراس اوور جدید لاماری مجهز به پیشرانه میتسوبیشی با کد فنی 4A95TD است. این پیشرانه، 195 اسب‌بخار در پنج هزار و 600 دور در دقیقه و 285 نیوتن‌متر گشتاور در بازه هزار و 500 تا چهار هزار دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. این توان، به واسطه جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه تر، به محور جلو منتقل می‌شود. بر اساس ادعای سازنده، مجموع این قوای محرکه ایما را قادر می سازد تا در مدت حدود 9.5 ثانیه شتاب صفر تا 100 را ثبت کند. نکته قابل توجه، این است که جعبه دنده خودکار لاماری ایما X مجهز به حالت تعویض دستی دنده ها است.

 لاماری ایما X رونمایی شد

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=42091

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.