ماجرای سرمایه گذاری تولید کننده ماکارونی در خودروسازی چیست؟

سخنگوی وزارت صمت گفت: بهار سال گذشته یک گروه صنعتی برای سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی با وزارت صمت تفاهم امضا کرده بود.

0

اقتصادخودرو-امید قالیباف درباره سرمایه گذاری تولیدکننده ماکارونی در بخش خودروسازی اظهار داشت: در بهار سال گذشته تعدادی از هلدینگ های بزرگ تولیدی و سرمایه گذاری تفاهم نامه‌ای را با وزارت صمت در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه سرمایه گذاری امضا کردند.

سخنگوی وزارت صمت افزود: در قالب آن تفاهم نامه، این شرکت پیشنهاد ۴ میلیارد دلاری سرمایه گذاری در حوزه‌های حمل و نقل، خودرو، غذا، پتروشیمی و شیمیایی را ارائه کرد.

قالیباف تصریح کرد: در همین راستا مقرر شد این شرکت در حوزه خودرو یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای تولید یک میلیون خودرو در سال سرمایه گذاری کند که از این تعداد ۶۰۰ هزار خودروی سواری، ۲۰۰ هزار خودروی هیبریدی و ۲۰۰ هزار خودروی سنگین است.

وی ادامه داد: بررسی عملکردی این گروه نشان می‌دهد که در دهه ۶۰ نیز ساخت قطعات خودرو مانند سرسیلندر توسط این گروه انجام شده و صاحب تجربه است. بنابراین با درخواست سرمایه گذاری این گروه صنعتی در صنعت خودروسازی سال گذشته موافقت به عمل آمده بود.

سخنگوی وزارت صمت گفت: در تیرماه سال ۱۴۰۰ مجوز تأسیس صادر و زمین نیز تأمین شد و خط تولید نیز در حال تکمیل است.

قالیباف اظهار داشت: هلدینگ های سرمایه گذاری دیگری نیز برای توسعه و سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی کردند که در مورد آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=25155

منبع مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.