ماشین دست‌ساز انگلیسی با طرح ایتالیایی

مورگان، خودروساز انگلیسی مدل سفارشی جدیدی رونمایی کرده که با همکاری یک استودیوی ایتالیایی طراحی شده است. از مورگان میدسامر تنها پنجاه دستگاه ساخته می‌شود و خودروساز انگلیسی می‌گوید همه این مدل‌ها را پیش‌فروش کرده است.

0

اقتصاد خودرو-نام ماشین اشاره به اوج فصل تابستان دارد که به گفته کارخانه بهترین زمان برای راندن این ماشین است. میدسامر همچنین نام تپه‌ای در نزدیکی کارخانه مورگان است. مورگان از سال ۱۹۱۴ در این منطقه ماشین‌های دست‌ساز تولید می‌کند و اکنون تولید سالانه‌اش بین ۸۰۰ تا هزار دستگاه است.

مورگان میدسامر + اقتصاد خودرو
اقتصاد خودرو
اتاق مورگان میدسامر + اقتصاد خودرو

ماشین از نظر فنی به مدل پلاس ۶ کارخانه شبیه است. موتورش شش سیلندر با قدرت ۳۳۵ اسب بخار و ساخت ب‌ام‌و است. مورگان سرعت و شتاب ماشین را اعلام نکرده، اما حداکثر سرعت پلاس ۶ با این موتور ۱۶۶ مایل در ساعت (۲۶۷ کیلومتر در ساعت) و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۴.۲ ثانیه است. بدنه میدسامر حدود ۱۵۰ کیلوگرم از پلاس ۶ سبک‌تر است و همین ممکن است باعث شود عملکرد میدسامر از پلاس ۶ بهتر باشد.

ظاهر ماشین کاملا جدید است و با همکاری استودیوی ایتالیایی پینین‌فارینا طراحی شده است. فلیکس کیلبرتوس مدیر طراحی پینین فارینا می‌گوید پروژه میدسامر با گفتگوی طراحان دو شرکت در میخانه‌ای در انگلستان شروع شد و به جلسه‌هایی جدی‌تر هنگام قهوه خوردن در ایتالیا انجامید.

مورگان میدسامر + اقتصاد خودرو

نتیجه این همکاری ماشینی است که همه مشخصه‌های یک مورگان را دارد، اما شبیه به هیچ مدلی از کارخانه نیست. میدسامر سقف و شیشه جلو ندارد، چراغ‌هایش نسبت به پلاس ۶ بزرگ‌تر شده و طرح جلوپنجره‌اش تغییر کرده است. اتاق با لایه‌های نازکی از چوب درخت ساج تزیین شده‌ و به جز یک نمایشگر کوچک روبروی فرمان، اطلاعات به صورت آنالوگ به راننده نمایش داده می‌شود.

مورگان می‌گوید میدسامر الگویی برای مدل‌های جدید کارخانه خواهد بود. قیمت ماشین اعلام نشده، اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند حدود ۲۰۰ هزار پوند (۲۵۰ هزار دلار) باشد. برای مقایسه قیمت پایه مورگان پلاس ۶ حدود ۹۰ هزار پوند (۱۱۵ هزار دلار) است.

مورگان می‌گوید هر ماشین را با سلیقه مشتری تغییر خواهد داد. تولید ماشین پاییز امسال آغاز شده و آخرین ماشین‌ها در سال ۲۰۲۵ به مشتری‌ها تحویل داده خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=52623

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.