مجوز رانندگی خودران فورد در بریتانیا

کارخانه فورد از دولت بریتانیا مجوز ارائه سیستم خودرانی را گرفته که به راننده اجازه می‌دهد در برخی بزرگ‌راه‌ها دست خود را از روی فرمان بردارد.

0

اقتصادخودرو-نام این سیستم خودران بلوکروز است و در مدل الکتریکی فورد موستانگ ارائه می‌شود. در ۳۷۰۰ کیلومتر از بزرگ‌راه‌های بریتانیا می‌توان از بلوکروز استفاده کرد و رانندگان باید برای فعال کردن آن ماهانه ۱۸ پوند (۲۳ دلار) حق اشتراک بپردازند.

بلوکروز در رده‌بندی سیستم‌های خودران، سطح دو است. در سطح دو از سیستم خودران تنها زمانی می‌توان استفاد کرد که راننده حواسش به جاده باشد. برای همین دوربین‌هایی در ماشین نگاه راننده را کنترل می‌کند و در صورتی که راننده چشم از جاده بردارد، به او هشدار داده می‌شود. در صورت بی‌توجهی راننده به این هشدار، سیستم خودران سرعت ماشین را به ۱۱ کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهد.

اقتصاد خودرو
 

با فعال شدن بلوکروز، ماشین با کمک سنسور و دوربین محیط ماشین‌های اطراف و تابلوهای راهنمایی را رصد کرده و ماشین را بین دو خط تا حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت کنترل می‌کند.

فورد بلوکروز را در آمریکا هم به مشتریانش عرضه کرده است. برخلاف بریتانیا، مشتریان آمریکایی فورد با یک بار پرداخت ۱۵۰۰ دلار این سیستم را در ماشین فعال می‌کنند. فورد می‌گوید این سیستم تاکنون در ۱۹۳ هزار دستگاه ماشین فورد و لینکلن خریداری شده و بیش از صد میلیون کیلومتر از آن استفاده شده است.

خودروسازان دیگر نظیر تسلا، ب‌ام‌و و کادیلاک هم سیستم‌های مشابهی را به مشتریان ارائه می‌دهند. مرسدس بنز سیستم پیشرفته‌تری به مشتریان ارائه می‌کند که با فعال شدنش راننده مجبور نیست به جاده نگاه کند. بنز برای استفاده از این سیستم در آلمان و ایالت نوادا در آمریکا مجوز گرفته است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=37789

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.