مدیران جاده مخصوص در بیم و امید

0

اقتصادخودرو– پس از پیروزی دکتر رئیسی و در اختیار گرفتن سکان اجرایی کشور و در آستانه رای اعتماد به وزیران بود که گمانه زنی ها در خصوص مدیران جدید دو خودروساز بزرگ کشور در دولت جدید آغاز شد.

هرازچندگاهی هر یک از رسانه ها با توجه به‌ منابعی که در ارتباط هستند،یک نام را با قطعیت به عنوان مدیر عامل جدید اعلام و حتی روز تودیع و معارفه را نیز مشخص می کردند.این مساله به نحوی مسری شده بود که با گذری در رسانه حداقل برای ایران خودرو و سایپا سه یا چهار گزینه قطعی پیدا می شد. با این حال بازار پیش بینی ها و معرفی مدیران ارشد تا اواخر شهریور به طور جدی ادامه داشت.در این میان نام هایی مانند جواد نجم الدین،محسن ناقدی،پور شکیب،نوروزی و اسامی دیگری به چشم میخوردند، حتی برخی رسانه ها از عزیز نظری،فرد نزدیک به قالیباف و شهردار اسبق منطقه ۲ نام می بردند.
در این میان شایعاتی دیگر نیز وجود داشت.شایعاتی مبتنی بر حمایت دو قطب خودروسازی از برخی مدیرانی که در رسانه ها معرفی شده بودند‌.با این حال این روند با یک توقف ۲ ماهه مواجه شد.چرا که خبری تایید نشده مبنی بر مهلت دو ماهه وزیر صمت به مدیران ارشد خودروسازان تا پایان آبان ماه دست به دست شده و جدی نیز تلقی شده بود.

با این حال پس از پایان آبان ماه بیشتر نظرها و خبرها به قیمت خودرو،افزایش و عدم افزایش و تغییر نهاد قیمت گذار معطوف شده بود.بعد از مشخص شدن جواب این پرسش ها،بازار گمانه زنی ها دوباره داغ شد و این بار بر خلاف دوره قبل از تعداد نام ها کاسته شده بود.برخی منابع از جانشینی شیخ زاده به جای مقیمی خبر میدادند.اما این خبر هم از جنس شایعات پیشین بود. در این میان اما به نظر می رسد که مدیران خودروسازان بزرگ کشور در حالتی از بیم و امید به سر میبرند.هر چند اخبار و آمارهای منتشره،حکایت از ادامه فعالیت با سرعت قبلی میدهد ولی بدون تردید ماندن یا نماندن در روند کار تاثیر دارد.
در واقع این مساله را میتوان از زوایه دیگری نیز نگاه کرد.از یک سو به نظر میرسد وزیر صمت تمام افرادی که نامشان به عنوان گزینه تصدی مطرح میشود را بررسی کرده و خواسته های خود با کارنامه آنان را تحلیل میکند و از سوی دیگر به نظر میرسد که فاطمی امین با این روش در حال تست میزان ظرفیت و توانایی مدیران فعلی است.

البته در هر دو حالت حق انتخاب با وزیر صمت است و میتواند هر پاسخی که پیدا میکند یا به عنوان قابلیت برای تثبیت مدیریت استفاده کند،یا بهانه ای برای تودیع آنان شود.

اما این ماجرا وجه دیگری هم دارد و آن بلاتکلیفی است.در واقع مدیری که میداند میماند میتواند بهتر،سریعتر و با آرامش بهتر به ادامه کار پرداخته و اگر نقص یا نقیصه ای در کار و نیاز به تغییر معاونان و مشاوران و…. باشد را سریعتر اجرایی کند.

در عین حال به نظر می رسد که فاطمی امین باید هر جه زودتر تکلیف را روشن کند.اگر قرار است بمانند بهتر است زودتر دلایل منطقی آن اعلام شود و اگر قرار بر تغییر است باز هم باید با ذکر دلیل و اینکه چه توقعی از مدیر جدید دارد،اقدام کند.

نگهداشتن جاده مخصوص در بیم و امید ،نه تنها فایده ای برای خودروسازی ندارد، بلکه میتواند بر نحوه فعالیت قطعه سازان و صنایع مرتبط نیز تاثیر بگذارد.این تاثیر در عمل به معنی دور شدن وزیر از اهداف تعیین شده خواهد بود.بنابراین،دود این بیم و امید به چشم وزیر صمت و در نهایت به چشم مردم خواهد رفت.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=9513

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.