مدیرعامل فورد: آمریکا توان رقابت با چین در ساخت خودروهای برقی را ندارد

مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد آمریکا می‌گوید که آمریکا هنوز برای رقابت با شرکت‌های چینی در ساخت خودروهای برقی آماده نیست.

0

اقتصاد خودرو- بیل فورد، مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد آمریکا طی مصاحبه‌ای گفت که آمریکا هنوز آمادگی رقابت با چین در تولید خودروهای برقی را ندارد.

وی تأکید کرد: آنها به سرعت پیشرفت کرده‌اند و در مقیاس‌های بسیار بزرگ دست به توسعه و تولید خودروهای برقی زده‌اند و حالا در حال صادرات خودروهای برقی هستند. پای خودروهای برقی چینی هنوز به آمریکا باز نشده اما ما فکر می‌کنیم در آینده این اتفاق رخ خواهد داد. ما باید آماده باشیم، اما هنوز آماده نیستیم.

در ماه فوریه شرکت خودروسازی فورد از برنامه خود برای سرمایه‌گذاری 3.5 میلیارد دلاری در ساخت یک کارخانه باتری خودروهای برقی در میشیگان خبر داد که قرار است در ساخت این تاسیسات از فناوری یک شرکت باتری‌سازی چینی به نام CTAL استفاده شود.

فورد

این توافق انتقادات برخی نمایندگان کنگره آمریکا را در پی داشت به‌گونه‌ای که مارکو روبیو، سناتور آمریکایی، از دولت بایدن خواست تا در این توافق تجدیدنظر شود.

بیل فورد، که نوه بزرگ هنری فورد، بنیانگذار شرکت خودروسازی فورد، است، در این باره گفت که اجرای این توافق در میشیگان فرصتی به مهندسان این شرکت می‌دهد تا فناوری تولید باتری‌های خودروهای برقی را یاد بگیرند و از آن استفاده کنند.

مدیرعامل این شرکت خودروسازی آمریکایی تأکید کرد که ما فقط در حال تولید باتری‌های خودروهای برقی تحت لیسانس شرکت چینی هستیم.

جیم فارلی، مدیر اجرایی فورد هم در ماه می گفته بود که شرکت‌های چینی بزرگ‌ترین رقیب شرکت فورد در تولید خودروهای برقی هستند.

 

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=39802

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.