معرفی شاسی‌بلند لوکس و ارزان ولوو

ولوو یک شاسی‌بلند الکتریکی به بازار عرضه کرده که می‌گوید ارزان‌ترین و پرشتاب‌ترین محصول کارخانه است. ولوو EX30 نقشی کلیدی در برنامه خودروساز سوئدی بازی می‌کند که می‌خواهد فروش محصولاتش را دوبرابر کند.

0

اقتصاد خودرو-ولوو می‌گوید کارخانه با استفاده از روش‌های خلاقانه توانسته کیفیت و لوکس‌بودن ماشین را حفظ کند و همزمان هزینه ساخت EX30 را کاهش دهد. مثلا بلندگوی ماشین از روی در به داشبورد منتقل شده تا ساخت درها ارزان‌تر و راحت‌تر شود. همچنین نمایشگر روبروی راننده حذف شده و همه اطلاعات در نمایشگر روی داشبورد نمایش داده می‌شود. باتری مدل‌های ارزان‌تر هم از فرمول شیمیایی لیتیم آهن فسفات استفاده می‌کند که ساختش ارزان‌تر است.

اقتصاد خودرو

 

بیشتر فن‌آوری‌های ماشین از جمله پلتفرمش از کارخانه جیلی، خودروساز چینی گرفته شده که مالک ولوو است. اما طراحی ماشین در سوئد انجام شده و مانند دیگر مدل‌های کارخانه ساده و الهام گرفته از الگوی طراحی اسکاندیناوی است.

EX30 در سه مدل با باتری‌های مختلف عرضه می‌شود. قیمت ارزان‌ترین مدل حدود ۳۶ هزار دلار است. ماشین با این قیمت از مدل‌های الکتریکی بنز و ب‌ام‌و بسیار ارزان‌تر است و به راحتی با محصولات کارخانه‌هایی نظیر اپل، اسمارت و جیپ رقابت می‌کند.

قوی‌ترین مدل این ماشین دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۴۲۸ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۳.۶ ثانیه است. EX30 یک مدل با باتری‌های قوی هم دارد که با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۸۰ کیلومتر حرکت کند.

شاسی‌بلند الکتریکی ولوو + اقتصاد خودرو

 

شاسی‌بلند جدید ولوو به امکانات ایمنی متعددی مجهز است. از جمله سیستمی که چشم‌های راننده را سیزده بار در ثانیه رصد می‌کند و هنگام حواس‌پرتی و خستگی به او هشدار می‌دهد. یک فن‌آوری دیگر هم هنگامی که باز کردن درها باعث تصادف شود به سرنشینان هشدار می‌دهد.

ولوو می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ فروشش را دوبرابر کند و به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برساند. این کارخانه همچنین اعلام کرده که قصد دارد سود فروش هر دستگاه ماشینش را از هفت درصد به هشت تا ده درصد افزایش دهد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=39638

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.