مقاومت رانندگان آمریکایی در برابر خودروهای برقی

آمارها نشان می‌دهد که هرچند فروش خودروهای برقی در آمریکا در حال افزایش بوده، اما تقاضا کاهش یافته است.

0

اقتصاد خودرو-براساس مطالعه موسسه تحقیقات پیو که در ماه ژوئیه امسال منتشر شد، نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند که بعید است خرید «ای وی» را مد نظر قرار دهند و ۱۳ درصد مطمئن هستند که «ای وی» نمی‌خواهند.

در واقع براساس این گزارش درصد کسانی که به خرید «ای وی» علاقه دارند نسبت به ماه مه سال قبل ۴ درصد کاهش یافته است.

تحلیل‌ها، به قیمت و فقدان اعتماد به زیرساخت‌های لازم برای شارژ خودرو به عنوان دلایل مهم این مقاومت اشاره دارد، اما خودروسازان در قانع کردن مشتریان با مشکل دیگری هم روبرو هستند: رانندگان آمریکایی تصور می‌کنند که یک خودروی تمام برقی نمی‌تواند جایگزین کاملی برای خودروی فعلی آنها باشد.

موضوع مخالفت با این نوع خودروها نیست بلکه اکثریت بزرگ مشتریان فکر می‌کنند ماشین جدید باید با یک بار شارژ کامل بردی مشابه خودروی فعلی آنها با یک باک پر داشته باشد.

رانندگان برد خودروهای برقی را یکی از بزرگترین دلایل مقاومت خود ذکر می‌کنند. مطالعه‌ای توسط موسسه بلومبرگ در ماه مه نشان می‌داد که رانندگان آمریکایی می‌خواهند خودروی تازه با یک شارژ حداقل ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) طی کند و فقط کمتر از ده درصد آنها حاضرند ماشینی برانند که با هر شارژ کمتر از ۲۰۰ مایل (۳۲۲ کیلومتر) برود.

هرچند برد این ماشین‌ها از زمان معرفی اولین مدل تمام برقی بیش از دو برابر شده اما بیشتر آنها همچنان به مرز ۳۰۰ مایل در شارژ نمی‌رسند.

حتی ماشین‌هایی که بردی بیش از ۲۵۰ مایل (۴۰۲ کیلومتر) را تبلیغ می‌کنند ممکن است عملا کمتر بروند. عواملی مثل استفاده از بخاری یا کولر، راندن در هوای بارانی یا خلاف جهت باد، یا سرعت بالاتر همگی می‌تواند برد این خودروها را کم کند.

البته تمرکز بر برد ممکن است بی‌دلیل باشد چون بیشتر مردم در آمریکا عملا وقتی پشت فرمان می‌نشینند راه خیلی دوری نمی‌روند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۲ از سازمان آمار اداره حمل‌ونقل آمریکا نشان داد که بیش از نیمی از سفرهای روزانه کمتر از سه مایل (۴.۸ کیلومتر) است. در واقع فقط دو درصد سفرها بیش از ۵۰ مایل (۸۰.۴ کیلومتر) بود.

کارشناسان همچنین به فقدان اعتماد به امکان شارژ ماشین اشاره می‌کنند. امکانات شارژ در جاده و قابلیت اعتماد آنها به خوبی رشد نکرده است. به علاوه خیلی‌ها هنوز امکان شارژ در خانه یا محل کار را ندارند.

بنابراین بسیاری از مردم منتظر بهبود فناوری این خودروها از نظر برد و سرعت شارژ هستند.

نمونه برقی وانت پرطرفدار اف-۱۵۰ شرکت فورد شروع خوبی در بازار داشت، اما فروش آن اکنون به طور قابل توجهی کاهش یافته چون مشتریان دریافته‎‌اند که استفاده از آن مثل یک وانت معمولی – مثلا بکسل یک واحد بار – برد آن را به اندازه یک سوم کم می‌کند.

صرف‌نظر از اینکه آیا خودروهای مطلوب مشتریان به بازار خواهد آمد یا نه، تغییر اتفاق خواهد افتاد.

چندین ایالت آمریکا برای مقابله با تغییر اقلیم تاریخ‌های مشخصی را برای پایان فروش اتومبیل‌هایی که تصاعد دارند اعلام کرده‌اند. برای نمونه دو ایالت غربی آمریکا، کالیفرنیا و واشنگتن، می‌خواهند تا سال ۲۰۳۵ کل اتومبیل‌هایی که عرضه می‎‌شود عاری از آلودگی اگزوز باشد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=46896

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.