ممنوعیت تردد موتورسواران از تونل‌های شهری

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد که برابر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تردد موتورسواران از تونل‌های شهری ممنوع است.

0

اقتصاد خودرو-سرهنگ احسان مومنی با اعلام این خبر گفت:‌ این موضوع دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن انباشت گازهای آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت سوار به دلیل مسمومیت و بیهوشی است. این موضوع سبب وقوع  تصادفات بدون برخورد و همچنین برخورد دیگر وسایل نقلیه با موتورسیکلت می‌شود.

وی افزود:‌ در تحقیقاتی که چندی پیش انجام شد، نشان می دهد عبور موتورسیکلت سواران از داخل تونل و عبور از بالای تونل تنها بین پنج تا 10 دقیقه تفاوت زمانی دارد، این تفاوت زمانی در تونل توحید حدود 6 دقیقه است از این رو موتورسواران جان خود را به خطر نیندازند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از موتورسیکلت سواران خواست که از تردد داخل تونل‌ها جدا خودداری کرده و همواره از کلاه ایمنی و استاندارد برای ترددهای خود در سطح شهر استفاده کنند.

مومنی همچنین تاکید کرد که عبور از خط اضطرار و قسمت‌های هاشور خورده در تونل‌های شهری، پل‌ها و بزرگ‌راه‌ها ممنوع است و مشمول جریمه می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=51504

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.