مولفه‌های ساماندهی خودروسازی؛ از تنظیم بازار تا قیمت‌گذاری خودرو

0

اقتصاد خودرو-لطف اله سیاه کلی درباره ضرورت تعیین سیاستی واحد در صنعت خودروسازی، گفت: برای رفع مشکلات این حوزه باید به سیاستی واحد برسیم به این معناکه در این راهکار نظر تولیدکننده، مصرف‌کننده، مجلس و دولت اعمال شود زیرا مادامیکه به سیاست مشخصی نرسیم قانون اجرایی نخواهد شد و مردم متضرر می‌شوند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با گلایه از عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون صنایع و معادن با دستورکار بررسی قیمت خودرو، افزود: پس از طرح این گلایه وزیر صمت قول داد، در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با موضوع قیمت‌گذاری خودرو و سایر مشکلات این حوزه حاضر شود تا راهکارهای موردنظر احصا شود.

وی مشکلات موجود در صنعت خودرو را پیچیده ارزیابی کرد و ادامه داد: در جلسات مختلفی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور خودروسازان، قطعه‌سازان و…. با دستورکار بررسی مشکلات صنعت خودروسازی برگزار شد، نکات مناسبی مطرح شد و پیش بینی می‌شود، بتوانیم به سیاست واحدی رسیده و آن را اجرایی کنیم.

واردات یکی از راهکارهای ساماندهی صنعت خودرو

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تنظیم بازار را اصلی‌ترین محور مربوط به سیاست‌گذاری صنعت خودرو دانست و اضافه کرد: تعیین نقش شورای رقابت، فرمول قیمت‌گذاری خودروهای عمومی و خاص، توانایی مالی مصرف کننده، کیفیت و… از جمله سایر مواردی است که باید در سیاست‌گذاری مذکور تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واردات یکی دیگر از راهکارهای ساماندهی صنعت خودرو است، تصریح کرد: زمانی که محور سیاست‌گذاری تنظیم بازار باشد ممکن است واردات یکی از راهکارهای باشد.

سیاه‌کلی درباره توانایی شرکت‌های خودروسازی نسبت به تامین نیاز بازار، گفت: هرچند این شرکت‌ها ادعا می‌کنند در صورت حمایت می‌توانند تا یک میلیون و 600 هزار دستگاه تولید کنند اما نیاز بازار بیش از این تعداد است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=4221

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.