هفته آینده مشکل متقاضیان طرح جایگزینی خودروی فرسوده برطرف می شود

­رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: اوایل هفته آینده مشکل متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده برطرف خواهد شد.

0

اقتصاد خودرو-برخی از متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده از فرآیند اسقاط خودرویشان گلایه مندند. این افراد که از آذر تا اسفند ماه سال گذشته در طرح خودرو فرسوده ثبت نام کرده اند بعد از ۴ ماه، هنوز درگیر کار‌های اداری و مراحل و استعلامات هستند.

برخی از متقاضیان می‌گویند: با اینکه از زمان برنده شدن آماده پرداخت وجه هستند، ولی ماه‌ها گذشته و تمام مراحل به دلایل نامشخص بسیار زمانبر شده، ولی هنوز موفق به واریز وجه نشده اند؛ با اینکه موعد تحویل خودرویشان هم گذشته، اما آنقدر مراحل طولانی شده که اکنون قیمت‌های جدید کارخانه تصویب شده و اکثرا مالباخته شده اند.

براساس این گزارش؛ در حالی که این متقاضیان، خودروی قبلی خود را اسقاط کرده اند و دیگر نمی‌توانند از طرح انصراف دهند؛ برنده طرح فروش فوق العاده ۹۰ روزه آذر و دی هستند، اما اکنون ۶ ماه از برنده شدنشان گذشته و تا حالا حتی ردیف قرارداد هم برایشان صادر نشده است.

این متقاضیان از انجام نشدن کارشان گلایه دارند چرا که خودروی فرسوده خود را رایگان به مراکز اسقاط تحویل داده اند؛ با این حال هیچ مزایایی شامل حالشان نشده است، جز زمانبر بودن این طرح و به تبع آن افزایش قیمت سال ۱۴۰۲.

بعد از پیگیری‌های متعدد، مشکل برخی از این متقاضیان خودرو فرسوده هنوز حل نشده است؛ آن‌ها می‌گویند درگاه پرداخت هنوز برایشان باز نشده و نمی‌توانند پولی پرداخت کنند.

آقای مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده ، با اشاره به رفع مشکل این دسته از متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده، گفت: عمده مشکل این متقاضیان مربوط به متقاضیان شرکت ایران خودرو است که نحوه تبادل اطلاعات ستاد نوسازی ناوگان و شرکت مذکور بدلیل قطع بودن سامانه ارتباطی باعث تاخیر شده است؛ نامه این دسته از متقاضیان مجددا دیروز تهیه و امروز تحویل ایران‌خودرو خواهد شد و اوایل هفته آینده مشکل همه این متقاضیان برطرف خواهد شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=40201

منبع صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.