واردات ۵ هزار دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار دارد

افندی زاده گفت: شرکت‌هایی که کارت بازرگانی دارند می‌توانند اتوبوس با کارکرد ۵ سال وارد کشور کنند و امسال واردات ۵ هزار دستگاه در دستور کار قرار دارد.

0

اقتصاد خودرو- شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق تبصره ص بند ۷ قانون بودجه باید ۵ هزار دستگاه اتوبوس با حداکثر ۵ سال کارکرد وارد چرخه توسعه ناوگان کشور شود و تلاش زیادی صورت گرفت تا این فرآیند محقق شود. در این راستا جلساتی با وزارت صمت برگزار شد و علاوه بر بحث  آیین نامه اجرایی واردات با هیئت وزیران با وزرات صمت و بانک مرکزی و بسیاری از سازمان‌ها هم جلساتی در این حوزه برگزار شد.

وی ادامه داد: تلاش شد با هماهنگی صورت گرفته در وزارت راه وشهرسازی این موضوع در دستور کار قرار گیرد و با توجه به آنکه اتوبوس یکی از وسایل نقلیه تاثیر گذار در بخش حمل و نقل است و طی سال‌های گذشته تعداد اتوبوس‌های ما کاهش یافته و برخی ازآن‌ها هم با بالارفتن سن امکان طی مسیر در مسافت‌های طولانی را ندارد بنابراین امکان واردات را فراهم کردیم.

افندی زاده افزود: امیدواریم با کمک سرمایه گذاران و با همکاری با بانک‌ها و سازمان راهداری بتوانیم نوسازی ناوگان حمل ونقل برون شهری را داشته باشیم.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با وزارت صمت تعدادی اتوبوس  امسال وارد  ناوگان می‌شوند . از طریق سازمان راهداری با ۱۳ کارخانه و شرکت داخلی تفاهم نامه برای تامین اتوبوس، مینی بوس، میدل باس منعقد کرده ایم تا  در کنار بحث واردات  تولید داخل  را هم تقویت کنیم.

او بیان کرد: تمامی  شرکت ها‌ی حمل ونقلی در صورت داشتن کارت بازرگانی می‌توانند اقدام به واردات اتوبوس کنند و طبیعتا شرکت‌های حمل ونقلی، باکنسرسیوم و  شرکت‌های حمل و نقلی در ارتباط هستند و در این زمینه انحصاری دیده نشده است.

 

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=47251

منبع باشگاه خبرنگاران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.