واگذاری خودرو‌های وارداتی به متقاضیان تا پایان آذر

معاون وزیر صمت گفت: با همراهی بانک مرکزی این تعهد را می‌دهیم که تا اواخر آذر ماه همه تعهدات ثبت‌نامی در خصوص خودروهای وارداتی را پاسخگو باشیم.

0
اقتصاد خودرو-مهدی ضیغمی امروز در حاشیه مراسم تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان در نمایشگاه بین‌المللی تهران (نمایشگاه روایت خدمت)، اظهار داشت: تاکنون حدود ۵ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است و بسیاری از شرکت‌هایی که در انتظار طی کردن مراحل تأییدیه استاندارد، گمرک و محیط زیست بودند این تأییدیه را دریافت کرده‌اند، بنابراین با توجه به تسریع صدور این تأییدیه‌ها، حجم اصلی واردات از آخر ماه جاری و ماه آینده آغاز می‌شود. بر این اساس، حدود ۱۰ هزار خودرو در مرحله تولید و در مرحله بارگیری برای آمدن به کشور است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده و واردات این خودروها از محل صادرات غیرنفتی و همچنین محل ارزهای خارج از کشور از سوی بانک مرکزی به خوبی در حال تخصیص به متقاضیان است.
وی ادامه داد: امیدواریم با منابعی که فراهم می‌شود در زمستان امسال بتوانیم در هر ماه تا ۲۰ هزار خودرو وارد کشور کنیم.
ضیغمی تصریح کرد: ۳۵ شرکت برای واردات خودرو تأیید شده‌اند که از این تعداد ۱۸ شرکت ثبت سفارش واردات انجام داده‌اند و ۱۴ شرکت تاکنون اقدام به واردات خودرو کرده‌اند و یا در حال واردات هستند.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت اظهار داشت: تقریباً از همه کشورها ثبت سفارش خودرو انجام شده است و منعی برای واردات به جز ممنوعیت‌های ابلاغی وجود ندارد و تا روزهای آینده نیز خودروهای تویوتا و نیسان نیز ترخیص خواهند شد و وارد نمایشگاه (نمایشگاه بین‌المللی تهران) می‌شود.
ضیغمی افزود: با اتفاقاتی که در بحث ترخیص افتاده و با همراهی بانک مرکزی این تعهد را می‌دهیم که تا اواخر آذر ماه همه تعهدات ثبت‌نامی در خصوص خودروهای وارداتی را پاسخگو باشیم.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=42710

منبع صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.