ورود تسلا به بازار خودروهای اقتصادی کنسل شد؟

سه منبع خبری به رویترز گفته اند که پروژه قول داده شده تسلا در خصوص خودروی ارزان قیمت برقی کنسل شده و تسلا به این بازار ورود نخواهد کرد و تمرکز تسلا در میان مدت تاکسی های خودران شهری خواهد بود.

0

اقتصاد خودرو-سه منبع خبری به رویترز گفته اند که پروژه قول داده شده تسلا در خصوص خودروی ارزان قیمت برقی کنسل شده و تسلا به این بازار ورود نخواهد کرد و تمرکز تسلا در میان مدت تاکسی های خودران شهری خواهد بود. این خبر برای سرمایه گذاران تسلا اهمیت بسیاری دارد زیرا در ابتدا هدف تسلا ساخت خودروهای لوکس برقی برای تامین هزینه ساخت خودروهای اقتصادی برای عموم مردم بود که به نظر می رسد استراتژی ایلان ماسک تغییر کرده و تمرکز خود را همچنان روی محصولات لوکس گذاشته است.

قبلا ایلان ماسک قولی مبنی بر شروع ساخت نسخه ای ارزان قیمت در نیمه دوم سال 2025 به هیات مدیره داده بود. ارزان ترین مدل تسلا یعنی مدل 3 سدان در حال حاضر 39 هزار دلار در آمریکا قیمت دارد و با ورود مدل احتمالی 2 ، احتمالا شروع هزینه لازم برای خرید خودرویی با برند تسلا به 25 هزاردلار خواهد رسید. البته هنوز این خبر به صورت رسمی توسط تسلا تایید نشده و پس از انتشار آن قیمت سهام تسلا حدود 6 درصد کاهش یافت اما پس از توییت های ایلان ماسک مبنی بر دروغ خواندن این خبر ، بخشی از این ضرر جبران شد. به هرحال هنوز خبری رسمی مبنی بر تغییر استراتژی تسلا اعلام نشده اما تسلا از رونمایی تاکسی های برقی خودران خود در 8 آگوست ( 18 مرداد ) امسال خبر داده و تا تایید تولید مدل 2 باید صبر کرد تا استراتژی واقعی ایلان ماسک را برای خودرو های مردمی تر دید و این موضوع قطعا و مستقیما بر ارزش سهام این غول تکنولوژی تاثیر بسیاری خواهد داشت.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=50848

منبع اقتصادخودرو
توسط جواد اسدی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.