کارخانه BYD در اروپا

BYD اعلام کرده که کارخانه‌ای در مجارستان برای تولید ماشین‌های الکتریکی تاسیس خواهد کرد. این خودروساز چینی برنامه‌ای بلندپروازانه برای حضور در بازارهای جهانی دارد و تاسیس این کارخانه گامی مهم برای تحقق این برنامه‌ها و تهدیدی جدی برای خودروسازان اروپایی ارزیابی شده است.

0

اقتصاد خودرو-BYD بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌های الکتریکی در جهان و جدی‌ترین رقیب تسلا است. با شدت گرفتن رقابت در بازار چین، این کارخانه همراه با خودروسازان دیگر چینی مانند نیو، SAIC، MG و جیلی قصد دارند محصولاتشان را در اروپا و آمریکا بفروشند. BYD اعلام کرده که می‌خواهد تا پایان دهه جاری میلادی سهمی ده درصدی از بازار اروپا داشته باشد.

کارخانه‌های چینی حضوری پررنگ در نمایشگاه خودروی مونیخ داشتند. در این نمایشگاه که در ماه سپتامبر برگزار شد، هفت خودروساز چینی شرکت کردند و BYD از مدل سیل (Seal) رونمایی کرد که می‌خواهد با آن با تسلا مدل ۳ رقابت کند.

BYD + اقتصاد خودرو
 
دلفین+اقتصاد خودرو
 

این شرکت پنج مدل در اروپا می‌فروشد که ارزان‌ترین آنها ماشینی به نام دلفین است که در فرانسه به قیمت ۳۴ هزار یورو فروخته می‌شود. گران‌ترین مدل BYD در اروپا یک سدان لوکس به نام هان است که قیمت پایه‌اش ۷۱ هزار یورو است.

BYD ساخت کارخانه در کشورهای دیگر اروپایی از جمله فرانسه و آلمان را هم در نظر داشت، اما در نهایت با دولت مجارستان به توافق رسید. BYD در حال حاضر یک کارخانه اتوبوس‌سازی در مجارستان دارد و این کشور اعلام کرده که برای ساخت کارخانه جدید سوبسیدهایی پرداخت خواهد کرد.

مجارستان یکی از مراکز مهم ساخت ماشین‌های الکتریکی است. این کشور در چند سال گذشته حدود بیست میلیارد یورو (۲۲ میلیارد دلار) سرمایه در ارتباط با ساخت ماشین‌های الکتریکی جذب کرده است. مرسدس-بنز، آئودی و سوزوکی در مجارستان کارخانه دارند و ب‌ام‌و هم به زودی کارخانه‌اش در این کشور را افتتاح خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=47546

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.