کمک دولت چین به BYD

تحقیق یک موسسه آلمانی نشان داده که دولت چین برای تقویت موقعیت کارخانه BYD در بازار داخلی و جهانی حداقل سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو (سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار) به این کارخانه کمک کرده است.

0

اقتصاد خودرو-«انیستیتو کیل برای اقتصاد جهانی» می‌گوید کمک‌هایی که BYD دریافت کرده در فاصله دو سال از ۲۲۰ میلیون یورو به دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو افزایش یافته است. به گفته این موسسه این کمک‌ها جدا از سوبسیدی است که دولت به خریداران ماشین‌های الکتریکی در چین پرداخت می‌کند.

BYD برای کسب عنوان بزرگ‌ترین خودروساز الکتریکی جهان با تسلا رقابت می‌کند. این شرکت همچنین برنامه‌ای گسترده برای حضور در بازارهای جهانی مخصوصا اروپا آغاز کرده که خودروسازان اروپایی را نگران کرده است. این خودروسازان می‌گویند کمک دولت چین باعث شده رقابت عادلانه نباشد.

تحقیق موسسه کیل نشان می‌دهد که تقریبا همه کارخانه‌های چینی در سال ۲۰۲۲ از دولت کمک دریافت کرده‌اند و کمک‌های دولت چین سه تا چهار برابر کمک‌هایی است که اتحادیه اروپا یا کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به کارخانه‌های خود پرداخت می‌کنند.

اتحادیه اروپا یک صندوق به ارزش چهل میلیارد یورو تاسیس کرده تا به شرکت‌های این اتحادیه برای رقابت با چینی‌ها کمک کند. این اتحادیه همچنین تحقیقی آغاز کرده تا مشخص شود آیا خودروسازان چینی با دریافت کمک‌های دولتی قوانین رقابت عادلانه را نقض کرده‌اند یا نه.

BYD کارش را با تولید باتری شروع کرد، اما با رونق بازار خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری وسیعی در تولید این ماشین‌ها انجام داده است. این شرکت در سال ۲۰۲۳ سی میلیارد یوان (چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار) درآمد داشت. BYD علاوه بر مدل‌های لوکسی که با محصولات تسلا رقابت می‌کند، ماشین‌‌های ارزان الکتریکی هم می‌سازد که قیمت پایه‌ ارزان‌ترین مدل ده هزار دلار است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=51467

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.