۱۰ درصد تجارت جهانی را صنعت خودرو به خود اختصاص داده است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت: در این ۳۰ سالی که در صنعت خودرو کار می‌کنم و نزدیک به دو سالی است که به عنوان مدیرعامل انتخاب شده ام چیزی که باعث شد ما را در شرایط سخت و بحرانی که در سال ۱۴۰۰ داشتیم به…

0

اقتصاد خودرو-دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی مواد و متالورژی (iMat 2023)، ۸ و ۹ آذر ۱۴۰۲ توسط انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران و با همکاری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت: در این ۳۰ سالی که در صنعت خودرو کار می‌کنم و نزدیک به دو سالی است که به عنوان مدیرعامل انتخاب شده ام چیزی که باعث شد ما را در شرایط سخت و بحرانی که در سال ۱۴۰۰ داشتیم به یک سمت بهبود بدهد رویکرد اقتصاد مقاومتی بود که مقام معظم رهبری در سال ۸۹ مطرح کرد و ضعف ما این بود که نتوانستیم از اقتصاد مقاومتی استفاده بکنیم، اقتصاد مقاومتی در سال‌هایی که تعریف کردیم ریسک کالا و اجزای کالا در مقابل با تهدیدهای خارجی بود.

تیموری گفت: اقتصاد خودرو بخش بزرگی از جریان اقتصادی دنیا را به خود اختصاص داده است که حدود ۳۰ میلیارد دلار حجم اقتصاد خودرو در دنیاست و ۶۰ میلیون نفر مستقیم اشتغال زایی دارد و از آن صنایعی است که بالای ۶۰ درصد اتوماسیون دارد.

مدیرعامل سایپا در پاسخ به فرمایش دکتر شاهانی که فرمودند چرا دانشجویان و فارغ التحصیلان جذب بنگاه‌های خارجی می‌شوند گفت: وقتی سطح تکنولوژی در صنعت خودرو در دنیا افزایش پیدا می‌کند دیگر نیازی به نیروی کارگر وجود ندارد و به نیروی مهندس نیاز است.

وی در مورد مهاجرت نخبگان گفت: کانال‌های جذب بنگاه‌های خارجی متاسفانه رایگان و بدون پرداخت هزینه به کشور، نخبگان ما را جذب می‌کنند و نخبه‌های ما جذب بنگاه‌های اقتصادی دنیا می‌شوند.

تیموری گفت: رتبه اول صادرات را خودرو دارد، ۱۰ درصد تجارت جهانی را صنعت خودرو به خود اختصاص داده است و رتبه اول درآمدزایی دولت‌ها در دنیا است.

تیموری در ادامه گفت: حرکت دنیا به سمت خودروهای الکتریکال است هرچه به سمت الکتریکال می‌رویم مواد اولیه از چدن به سمت آلومینیوم می‌رود و اینجاست که نقش دانشگاه‌ها پررنگ‌تر می‌شود، ما برای تولید مواد اولیه راهی به جز دانشگاه نداریم.

مدیرعامل سایپا از دگرگونی قریب الوقوع شرکت خودروسازی سایپا خبر داد و گفت: از سال بعد چهره سایپا تغییر خواهد کرد، تمام خودروها متحول خواهند شد، حتی لوگوی سایپا هم تغییر می‌کند، ما از سال بعد با ۵ سال گارانتی ارائه خدمات داریم.

تیموری در پایان افزود: از شما عزیزان سپاسگزارم و به عنوان نکته پایانی عرض می‌کنم که افتخار این را داریم که به دستور وزیر محترم آموزش عالی پروفسور زلفی گل اولین بورسیه گروه سایپا را با ۴ دانشگاه برتر از جمله دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به نتیجه برسانیم و مورد بعد قرارداد با سازمان‌ فنی حرفه‌ای است که بتوانیم جذب پرسنل خطوط را از این طریق انجام بدهیم. تا امروز ۵۰۰ نفر از طریق سازمان فنی حرفه‌ای که تمام فارغ التحصیلان رشته الکترونیک و برق است را جذب کرده ایم، امیدواریم با این اتفاقی که در سایپا افتاده است از دانش شما عزیزان استفاده کنیم و صنعت را رشد بدهیم.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=46145

منبع سایپا نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.