معرفی تویوتا کرولا GR مدل ۲۰۲۳ با ۳۰۰ اسب بخار

نسل جدید تویوتا کرولا GR، با سقفی از جنس فیبر کربن ساخته شده است.

0

اقتصادخودرو-پس از مدت‌ها انتظار، تویوتا GR کرولا ۲۰۲۳ بالاخره معرفی شد. برای اولین بار پس از گذشت چندین سال، این برند قرار است  در ایالات متحده به فروش رود.

زیر کاپوت، موتور سه سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ G۱۶E-GTS قرار دارد که ۳۰۰ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور  از ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ دور در دقیقه دارد. قدرت از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی منتقل می‌شود. سیستم چهار چرخ متحرک GR-Four بسته به ترجیح راننده، تنظیمات تقسیم گشتاور ۶۰-۴۰، ۵۰-۵۰ و ۳۰-۷۰ از جلو و عقب قابل انتخاب دارد.

تویوتا هیچ تخمینی از عملکرد ارائه نمی‌دهد و نمی‌دانیم که کرولا GR با چه سرعتی به ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد یا حداکثر سرعت آن چقدر است.

به عنوان مقایسه تقریبی، تویوتا GR یاریس در بازار اروپا در کمتر از ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی ۲۳۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. در حالی که موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با کرولا مشترک است، این نسخه از موتور  ۲۵۷ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر تولید می‌کند. همچنین، GR یاریس ۱۲۸۰ کیلوگرم وزن دارد.

این خودرو به روز شده اکنون از پلت فرم GA-C استفاده می‌کند که دارای امکانات به روز است؛ کاپوت و پانل‌های درب جلو آلومینیومی هستند تا وزن را کاهش دهند. بدنه در گوشه‌ها از جنسی طراحی شده است ‌ تا هوا را در کناره‌ها و گلگیر‌ها هدایت کند. کف زیرین برای کاهش کشش صاف است.

کرولا نسل جدید روی چرخ‌های ۱۸ اینچی ۱۵ پره با روکش مشکی براق سوار می‌شود که دارای لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۴ در سایز ۲۳۵/۴۰R۱۸ است.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=13541

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.