پذيرش رشته خدمات پس از فروش در هنرستان‌هاي منتخب كرج و رشت

قائم مقام مديرعامل سايپايدك خبر داد:

عضو هيأت مديره و قائم مقام مديرعامل سايپايدك از پذيرش هنرجو در رشته خدمات پس از فروش در هنرستان‌هاي منتخب كرج و رشت خبر داد و گفت: قصد داريم با توسعه هنرستان‌هاي مهارتي، براي آينده خدمات پس از فروش نيروي متخصص تربيت کنیم.

0

اقتصادخودرو-سعيد تخته‌چيان با اشاره به اينكه چهار تخصص شغلي خدمات پس از فروش در نظام آموزشي كشور براي نخستين ‌بار توسط سايپايدك اضافه شده است، گفت: براي نخستين ‌بار چهار تخصص شغلي خدمات پس از فروش در نظام آموزشي كشور گنجانده شده است كه مشاغل عملياتي پذيرشگر، مسؤول انبار، تعميركار و امدادگر از جمله آنها است.

تخته‌چيان يادآور شد: تدوين و تدريس رشته خدمات پس از فروش خودروهاي سبك در مقطع آموزشي متوسطه بر اساس تفاهم نامه و همكاري شركت سايپايدك با وزارت آموزش و پرورش و مجوز رسمي شوراي عالي آموزش و پرورش، به منظور تربيت نيروي انساني مهارت محور در شاخه كار و دانش طراحي شده است.

او افزود: در سال تحصيلي جاري افتتاح اين رشته در هر دو استان منتخب البرز (شهر كرج) و گيلان (رشت) با استقبال پرشور و قابل توجه خانواده‌ها براي ثبت نام فرزندانشان مواجه شده است.

تخته‌چيان يادآور شد: دانش آموزان اين مراكز پس از اخذ ديپلم علاوه بر امكان ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي، امكان فعاليت در حوزه خدمات پس از فروش نمايندگي‌هاي مجاز سايپا را خواهند داشت. دانش‌آموزان اين رشته بر اساس شايستگي، مهارت شغلي و ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش و شركت سايپايدك، پس از انجام مصاحبه و برگزاري آزمون ورودي در رشته خدمات پس از فروش تحصيل مي کنند.

تخته‌چيان در ادامه يادآور شد:  همكاري در توسعه هنرستان‌هاي كار و دانش به منظور تربيت نيروي انساني ماهر بخش‌هاي مختلف شبكه خدمات پس از فروش و تدوين رشته‌هاي مورد نياز با رويكرد مهارت محوري در راستاي توسعه و بهبود فضاي كسب و كار، شناسايي و حمايت از دانش‌آموزان خلاق و مبتكر با تأكيد بر حمايت از توليد داخل و استفاده از تجارب و ظرفيت‌هاي مشترك شركت سايپايدك و وزارت آموزش و پرورش صورت پذيرفته است.

شايان ذكر است دروس رشته خدمات پس از فروش همچون ديگر رشته‌هاي وزارت آموزش پرورش در دو بخش عمومي و تخصصي برنامه‌ريزي شده و دانش‌آموزان در اين رشته علاوه بر تعليم دروس عمومي يكسان آموزش و پرورش، دروس تخصصي و مهارت محور را در مركز آموزش شركت سايپايدك طي خواهند کرد. فاز نخست تدريس رشته خدمات پس از فروش در سطح شبكه نمايندگي‌ها و شهرستان‌هاي داراي دفاتر منطقه‌اي شركت سايپايدك اجرا خواهد شد و براساس نيازسنجي و سياست‌هاي بلند مدت شركت سايپايدك استمرار خواهد يافت.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=30504

منبع سایپا نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.