طراحی قطعات خودرو به قطعه سازان واگذار می شود

منوچهر منطقی;

معاون امور صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از واگذاری طراحی قطعات خودرو به قطعه سازان خبر داد.

0

اقتصادخودرو-آقای منوچهر منطقی گفت: تا پیش از این، قطعه سازان فقط بر اساس نقشه‌های تحویلی خودروسازان به ساختِ قطعات اقدام می کردند، هم اکنون برای تسریع دسترسی به محصولات جدید بخشی از طراحی‌ها به قطعه سازان منتقل می‌شود.

براساس این گزارش؛ بیش از ۶۰۰ شرکت قطعه ساز و ۴۵ شرکت دانش بنیان تولیدات خود را در هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران عرضه کردند.

آقای نظری مدیر شرکت دنش بنیان تولید کننده کاتالیزور می‌گوید: ما هم اکنون استاندارد یورو ۵ را تامین می‌کنیم و امکان تامین ۷۰ درصدی تولید داخل را داریم.

آقای تیموری مدیر عامل سایپا گفت: ارزش بازار لوزام یدکی در ایران بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال است که سهم سایپا کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان بوده امسال هدف گذاری کردیم سهم بازار را به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برسانیم و هدف اصلی عرضه کالا و قطعات استاندارد به بازار و جلوگیری از ورود کالای قاچاق بی کیفیت است.

این در حالی است که همچنان مصرف کنندگان از وجود قطعات یدکی بی کیفیت و قاچاق در بازار گلایه دارند.

به گفته محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تا کنون ۱۴۹ هزار شناسه کالا در حوزه قطعات یدکی خودرو و ۳۰۳ میلیون کدرهگیری صادر شده است.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات و مجموعه‌های خودروی تهران که از تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۱ با مشارکت حداکثری قطعه سازان و خودروسازان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده، امروز ۱۲ آبان ماه پایان می یابد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=31094

منبع صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.