محصولات جدید فیسکر

فیسکر، خودروساز نوپای آمریکایی در برنامه‌ای که از شبکه اجتماعی یوتیوب پخش شد سه مدل جدید رونمایی کرد. این مدل‌ها شامل یک وانت، یک ماشین اسپرت و یک شاسی‌بلند ارزان است که به گفته کارخانه عرضه آنها از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

0

اقتصاد خودرو-فیسکر در حال حاضر یک شاسی‌بلند الکتریکی به نام اوشن تولید می‌کند که عرضه‌اش به مشتریان به تازگی آغاز شده است. فیسکر براساس این ماشین یک وانت به نام آلاسکا خواهد ساخت. آلاسکا با استانداردهای آمریکای شمالی یک وانت کوچک است، اما با خواباندن ردیف دوم صندلی و باز کردن در عقب می‌توان جای بار را از ۱.۳۷ متر به حدود سه متر افزایش داد.

اقتصاد خودرو

 

مدل جدید دیگر کارخانه «پر» (Pear) نام دارد. فیسکر می‌گوید این شاسی‌بلند کوچک الکتریکی را با قیمتی کمتر از سی هزار دلار به مشتری عرضه خواهد کرد که در مقایسه با مدل‌های الکتریکی موجود در بازار قیمتی ارزان است. با توجه به سوبسید هفت هزار و ۵۰۰ دلاری دولت آمریکا به خریداران ماشین‌های الکتریکی، این ماشین در آمریکا ارزان‌تر هم خواهد بود.

هنریک فیسکر، بنیانگذار کارخانه در مراسم رونمایی ماشین گفت که برای کم کردن هزینه تولید، از روش‌های مختلفی استفاده شده که یکی کاهش تعداد قطعات است. به گفته او قطعات Pear در مقایسه با ماشین‌های دیگر ۳۵ درصد کمتر است. همزمان آقای فیسکر تاکید کرد که کاهش هزینه بر توانایی ماشین تاثیری ندارد و همه مدل‌های فیسکر باید دستکم در چهار ویژگی در بازار بهترین باشند.

اقتصاد خودرو
 

 

فیسکر همزمان با این ماشین، در حال طراحی یک مدل لوکس اسپرت الکتریکی است که با قیمت ۳۸۵ هزار دلار فروخته خواهد شد. این ماشین که نامش «رونین» است چهار در کوپه است، اما سقفی از جنس فیبر کربن دارد که با فشار دکمه‌ای باز می‌شود. رونین سه موتور الکتریکی دارد که در مجموع هزار اسب بخار نیرو تولید می‌کنند و به گفته مدیر کارخانه شتاب صفر تا ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعتش دو ثانیه است. فیسکر می‌گوید ماشین می‌تواند با هر بار شارژ تا ۶۰۰ مایل (۹۶۵ کیلومتر) حرکت کند.

اقتصاد خودرو

 

فیسکر همچنین یک مدل اسپرت از اوشن نمایش داد که برای رانندگی آف‌رود تجهیز شده است. این کارخانه قرار بود در سال ۲۰۲۳ بین ۳۲ تا ۳۶ هزار دستگاه از مدل اوشن تولید کند، اما هفته گذشته اعلام کرد که تا پایان سال نمی‌تواند بیشتر از ۲۳ هزار دستگاه ماشین بسازد. فیسکر زیان‌ده است، اما پیش‌بینی کرده که با آغاز فروش مدل اوشن بتواند تا پایان سال به سود برسد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=41918

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.