صادرات محصولات سایپا در سال جاری ۳ برابر می‌شود

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد:

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه صادرات محصولات سایپا در سال جاری ۳ برابر می‌شود، ‌ گفت: از اوایل تابستان سال جاری، ‌ خودروی کوییک و ساینا اتوماتیک و دنده‌ای به روسیه صادر خواهد شد.

0

اقتصاد خودرو-منصور ابطحی در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران و در غرفه گروه خودروسازی سایپا، درباره روند صادرات خودروهای سواری و تجاری که گروه سایپا در سال جاری دنبال خواهد کرد، ‌ اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ‌ صادرات محصولات سایپا در سال جاری به کشورهای مختلف ۳ برابر خواهد شد. بدین جهت محصولات گروه خودروسازی سایپا به کشورهای همسایه، ‌ آسیای میانه‌ و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود. بر این اساس قصد داریم در بازارهای عراق، سوریه، ‌ روسیه و ونزوئلا حضور و نقش پر رنگ‌تری داشته باشیم.

او افزود: در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳، ‌ نمایندگان کشورهای آسیای میانه، ‌آفریقا و حوزه خلیج فارس حضور فعالانه دارند، لذا این امر یک فرصت بی‌نظیر است تا به مذاکرات گذشته خود عمق ببخشیم و توانمندی و پتانسیل‌های موجود را معرفی کنیم.

ابطحی با بیان اینکه بازار عراق برای ما خیلی مهم و استراتژیک است، ‌ یادآور شد: در سال جاری ساینا. اس اتوماتیک به عراق صادر خواهد شد. همچنین سطح روابط و همکاری‌های صنعتی خود را با کشورهای آفریقایی افزایش خواهیم داد. بدین جهت بنا شده خودروهای تجاری سبک زامیاد (فرمان راست-فرمان چپ) و خودروهای اقتصادی گروه سایپا (کوییک-اطلس-ساینا) به این کشورها صادر شود.

او تاکید کرد: کشورهای آفریقایی شانس بزرگی برای کسب و کارهای ایران به خصوص حوزه خودرو دارد و از این رو با خیلی از کشورهای آفریقایی مذاکرات جدی شروع شده است.

مدیر صادرات گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه بازار روسیه بسیار بزرگ است و محصولات گروه سایپا امکان صادرات به این کشور را دریافت کرده‌اند، ‌ گفت: با توجه به اخذ گواهی استاندارد صادرات کالا به روسیه (GOST)، ‌ از ابتدای تابستان سال جاری صادرات خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک و دنده‌ای گروه سایپا به کشور یاد شده آغاز می‌شود و البته در حال برنامه‌ریزی هستیم که مجوزهای لازم برای صادرات شاهین پلاس را هم دریافت کنیم.

او تاکید کرد: برنامه صادرات خودرو به ونزوئلا نیز در تابستان سال جاری در حال نهایی شدن است و محصولات ساینا و کوییک به این بازار ارسال خواهد شد. در دور جدید همکاری با طرف ونزوئلایی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، چند محموله هزار دستگاهی خودروی آماده (CBU) به بازار مزبور صادر شده است.

گفتنی است، ‌ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران؛ ‌ از روز شنبه هفته جاری کار خود را آغاز کرده و در این نمایشگاه بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۸۵ کشور جهان حضور دارند. نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳، مورد استقبال گسترده و منحصر به فرد تولیدکنندگان، ‌ تجار و بازرگانان خارجی قرار گرفته است. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تا ۱۲ اردیبهشت ماه برپا است و بازدید برای عموم مردم، ‌ تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از ساعت ۹ لغایت ۱۶ فراهم است.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=51693

منبع سایپا نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.