دلایل خرابی کولر خودرو چیست؟

0

اقتصادخودرو-تصور کنید در یک روز گرم تابستانی با خودرویی رانندگی می کنید که کولر آن با مشکل رو به رو شده است، احساس بسیار ناخوشایندی به شما دست خواهد داد چرا که مجبورید هوای گرم را تحمل کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث شود کولر خودرو خراب شود یا در مواقعی حتی باد گرم بدهد و خبری از باد سرد نباشد!

ماندن در گرمای زیادی نه تنها آزار دهنده است، بلکه ممکن است باعث بروز برخی مشکلات برای سلامتی افراد شود.

در این گزارش قصد داریم به علت های خرابی کولر بپردازیم تا در زمان مواجهه با این مشکل بتوانید این مشکل را بر طرف کنید. اصولا یکی از دلایل پایین‌ بودن میزان خنکی کولر، کثیفی رادیاتور بیرونی کولر یا همان کندانسور است. تعمیرکاران خودرو معتقد هستند که باید پره‌های این قطعه را با فشار آب تمیز کرد تا کثیفی ها و جرم ها از بین برود و گاز کولر بتواند به خوبی از بین آنها رد شود.

یکی دیگر از دلایل خرابی کولر، خرابی کمپرسور است، برای بررسی خرابی کمپرسور ، موتور را روشن کرده و تنظیمات  کولر را بررسی کنید. بررسی کنید تا مطمئن شوید کلاچ کمپرسور متصل است. کاهش حجم گاز درون سیستم کولر، اتصال نادرست خشک‌کن، مسدود بودن آن از داخل و حتی کثیفی پره‌های “اواپراتور” نیز از دیگر عواملی است که در کاهش سرمای تولیدی کولر اثر خواهد داشت.

در صورتی که سیستم خنک کننده خودروی شما به خوبی کار نمی کند یقینا ایرادی در این سیستم ها وجود دارد و تنها کار شما این است که با دقت مشکل را بررسی و برای رفع ایراد اقدام کنید. عدم اقدام برای رفع ایراد سیستم کولر به مرور استهلاک تمام قطعات را بالا خواهد برد.

 

*زهرا واثق نیا

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=6086

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.